K čemu slouží balík HD textur pro X360 verzi Battlefield 3
zdroj: tisková zpráva

K čemu slouží balík HD textur pro X360 verzi Battlefield 3

20. 10. 2011 14:11 | Hardware | autor: levis |

Volitelný balíček s texturami ve vysokém rozlišení se nevyhne ani xboxové verzi střílečky Battlefield 3, potvrdili EA už před časem. Podle producenta hry Patricka Bacha půjde v zásadě o stejný grafický update, který si budou moci zapnout majitelé PC a PS3 verzí, akorát že samotný princip streamování dat z harddisku se na Xboxu 360 využije poprvé. "Se zapnutými texturami ve vysokém rozlišení bude hra pochopitelně vypadat úplně jinak, vždyť celý náš engine Frostbite 2 se točí okolo streamování textur, terénu a dalšího obsahu," řekl Bach.

"Xbox 360 jako platforma vyžaduje, aby na ní šly hry spouštět i bez instalace, protože také dnes najdete konzole bez pevného disku. Proto musí být balíček s texturami ve vysokém rozlišení volitelný, aby případně nebyla diskriminována ta část hráčů, která harddisk ve své konzoli nemá." Podle Bacha tak prakticky vzniknou dvě verze hry: jedna ve standardním rozlišení, druhá jako pomyslný Battlefield 3 HD. A jak to funguje po technické stránce?

Kvůli paměťovým omezením Xbox 360 není možné, aby hra používala vysoké textury ve všech svých částech. Princip streamování proto využívá dynamickou část paměti, která nahrává konkrétní obsah (terén, modely, stromy, povrch atd) na základě toho, v jaké části mapy se zrovna nalézáte. Hráč si nicméně připadá, jako by jeho konzole najednou udělala technologický skok kupředu - všechno je mnohem detailnější a pestřejší než obyčejně.

Teď zbývá vyřešit už jen jednu drobnost - kolik vlastně balíček s texturami ve vysokém rozlišení na disku zabere?

Nejnovější články