Moc lidí si neláme hlavu nad tím, jakým způsobem se k nim dostanou okouzlující grafické efekty a kdo to zařídí a jak. Ale protože jde o obrovský byznys, jsou lidé, kterým na tom záleží velmi. O tom, co si dáte do počítače za nějaké dva nebo tři roky (o datu těžko spekulovat), rozhodne multi-miliardová šachová partie, která nedávno odstartovala. Pokud AMD a ATI úspěšně zkombinují procesor (CPU) a grafický čip (GPU), podaří se jim zbortit hranice, které oddělovaly různá odvětví ve vývoji čipů. Vznikne chaos, vznikne obrovský tlak na cenu. Procesor, který má integrovaný paměťový řadič i grafické jádro, nepotřebuje složitou základní desku, nepotřebuje složitý čipset, ani složitou vstupní/výstupní logiku. A co je jednoduché, to je levné. Můžete přitom namítnout, že tato řešení budou určena jenom pro laciné počítače, s malým výkonem. Co si o tom však myslí někteří VIP, tedy velmi důležití lidé současnosti??
Henri Richard, Advanced Micro Devices: “Je to více otázka kdy, než zda-li. V nějaké době budeme mít rozpočet na tranzistor (pozn. autora: Rozpočet který říká, zda procesor není příliš velký na to, aby se vyplatil) a zkombinujeme CPU a GPU na jednom kousku křemíku. Ve více procesorovém prostředí bude jedno jádro použito jako GPU.
Dave Orton, výkonný ředitel ATI: "Myslím, že je extrémně realistické , že procesor a grafický čip budou zkombinovány v jednom čipu. Pokud přemýšlíte o trhu a o tom, jak se přesunul od samostatných grafických čipů ke grafickým čipům integrovaným v čipsetech (prvně tak učinil Intel s čipsetem i740), jsou tady nové příležitosti. Jako ultramobilní počítače nebo projekt MIT “One Laptop Per Child” (jeden laptop na dítě). Výkon ale stále představuje problém. Zato je tu příležitost na low-endovém trhu vytvořit třetí platformu... Otázka je kdy.
Další otázkou zůstává, jestli procesory, jako "sebeobranu", neadoptují nějakou novou formu softwarového renderování. Třeba Real-Time Ray Tracing. Zkrátka, jestli se nevrátíme do doby, kdy ještě neexistovaly samostatné 3D grafické čipy (byly jen 2D čipy) a všechnu 3D práci v počítači odváděly procesory. HW akcelerace taky závisí na úrovni hardwaru (DirectX 7, 8, 9, 10...?), ale ani nápad znovu použít a implementovat do CPU nějaký softwarový rendering není úplně bez chybičky. Otázka totiž je, jestli je vůbec Ray Tracing "budoucností grafiky". Při antialiasingu trpí strašným snížením výkonu, až 20-40x, oproti HW renderingu.
5. 9. 2006 16:16 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |
Dokážete si představit budoucnost, ve které neexistuje NVIDIA? Ve které neexistuje Intel? Než začnete tvrdit, že se tak nemůže stát, připomenu vám jedno jméno: ATI.
zdroj: MCRNews
Novinky na CZC.cz
-
A4Tech X7-200MP
Kvalitní podložka pod myš (vhodná pro hráče), pro všechny typy myší, protiskluzová úprava, oboustranný povrch, rozměry 250 х 200 х 3mm. -
Nintendo Carry Case OLED, The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom edition (SWITCH)
Ochranný obal a fólie na displej pro vaši herní konzoli Nintendo Switch - OLED model. Pouzdro disponuje dvěma zipy s poutky pro pohodlné otevírání či zavírání. Uprostřed pouzdra je logo s nápisem. -
Trust Primo ECO, černá
Myš bezdrátová. Je určena pro praváky i pro leváky. Tlačítko pro výběr citlivosti (1000/1600 DPI). Bezdrátový USB přijímač. Typ baterie 2x AAA. Hmotnost 75 g.