Havok 4.0 - realismus na nové úrovni
zdroj: tisková zpráva

Havok 4.0 - realismus na nové úrovni

17. 7. 2006 14:14 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Společnost Havok uvedla novou generaci svého fyzikálního enginu pro video hry.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Verze 4.0 má za cíl zvýšit úroveň, kterou se simuluje prostředí reálného světa ve světě virtuálním. Řečeno zjednodušeně, vývojáři her pro platformy Microsoft Xbox, Xbox 360, Nintendo GameCube, Wii, Sony Playstation 2, Playstation 3 a samozřejmě také PC (Windows), tak dostávají k dispozici nové a mocnější nástroje, pomocí kterých mohou přidávat fyzikální efekty do her. Havok také tvrdí, že verze 4.0 nejenom že umožňuje vytvářet hry s pokročilejší simulací fyziky, ale že také umožňuje hry vytvářet rychleji a s nižšími náklady. Nástroje Havok 4.0 a Havok 4.0 SDK jsou otevřené a modulární.

Celé SDK se skládá z následujících částí. Havok Behavior, to je systém pro vývoj událostmi řízeného chování postav ve hře. Havok FX je pro fyziku kapalin, plynů a trosek + fyziku atmosférických jevů a vůbec všechny grafické efekty které se netýkají herní fyziky a které jsou simulované pomocí 3D čipů NVIDIA nebo ATI. Havok HydraCore je zase akcelerace Havokem poháněných her za využití více jádrových procesorů (AMD, Intel). Dalším je potom Havok Physics, jakožto samostatná herní fyzika pro next gen hry, s detekcí kolizí, dynamikou vozidel atd. A konečně Havok Animation, což je nástroj pro animace postav. Nebo lépe řečeno, pro animované postavy a jejich odpovědi na vnější fyzikální síly, protože v budoucnu už nebude vaše (nebo jakákoliv) postava ve hře nezničitelný sloup, ale bude viditelně reagovat na jakékoliv vnější podněty a události. První hry využívající Havok 4.0 by se měly objevit na podzim nebo v zimě 2006.

zdroj: Havok

cappy

Nejnovější články