GeForce 8800 GTS 320 MB ve SLI: Má to smysl?
zdroj: tisková zpráva

GeForce 8800 GTS 320 MB ve SLI: Má to smysl?

9. 3. 2007 12:12 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

TweakTown udělal hloubkovou analýzu výkonu dvou GeForce 8800 GTS s 320 MB V-RAM zapojených do SLI.

Starší verze se 640 MB paměti už se pomalu přestávají vyrábět, takže 320 MB je do testu logická volba. Každopádně dát si dvě 8800 GTS do série stále není levná záležitost. U nás se takové karty prodávají za cenu okolo 9000 Kč s DPH, takže ve dvojici aktuálně zaplatíte 18000 Kč.

Z testu vyplývá, že klíčem k opravdovému využití těchto karet ve SLI je rozlišení, ve kterém hrajete. Čím vyšší rozlišení, tím efektivnější využití. Aby se vám dvě GeForce 8800 GTS vyplatily, musíte hrát v rozlišení 1920x1200 obrazových bodů a vyšším. Chcete-li solidní nárůst výkonu třeba ve standardním rozlišení 1024x768 nebo třeba v 1600x1200 je pro vás lepší a levnější pořídit jednu GeForce 8800 GTX se 768 MB paměti. Ta je na tom výkonově podobně, dá se sehnat za cenu okolo 16 tisíc Kč i s DPH a hlavně, poskytuje konstatní výkon ve všech hrách. U SLI totiž není nárůst výkonu automatický. V některých hrách SLI prostě nefunguje.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Další problém se týká procesoru (viz graf výše). Plná využitelnost SLI je možná jenom s rychlým a výkonným procesorem. Za minimum lze považovat Intel Core 2 E6400 nebo lepší (nejlépe v přetaktovaném stavu), jinak je procesor brzdou systému. Když uvážíme, že dnešní standardní ploché monitory mají rozlišení maximálně 1280x1024 tak je jasné, že SLI na takovéto úrovni je vyloženě pro fajnšmekry a vyžaduje další investice do odpovídajícího zobrazovacího zařízení.
zdroj: TechAmok

cappy

Nejnovější články