Finální verze Cryostasis v benchmarcích
zdroj: tisková zpráva

Finální verze Cryostasis v benchmarcích

2. 3. 2009 13:13 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Od staršího technologického dema se v některých věcech liší, ale vysoká náročnost zůstala.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Minulý týden ve Velké Británii vyšla západoevropská finální verze hororové akční hry Cryostasis (recenze, videozoom). U nás se hry dočkáme v polovině tohoto měsíce, takže jaký hardware si do té doby budete muset pořídit? Nejspíš si pamatujete na technologické demo z konce minulého roku. To bylo zaměřené na fyziku přes NVIDIA PhysX, takže demo bylo na grafických kartách ATI Radeon nehratelné.

To je v již vydané evropské verzi jiné. NVIDIA totiž s vývojáři nestihla fyziku do hry plně implantovat, takže efekty fyziky (hlavně vody) ve hře najdete jen občas a téměř vždy je zvládá akcelerovat i procesor (testovaný procesor Core 2 Duo E8400 @ 3,4 GHz to zvládl všude). Majitelé slabých procesorů jako jsou například Athlony X2 však mají smůlu. Jejich procesor je totiž pro akceleraci fyziky moc slabý a fyziku celkově ve hře nelze vypnout. Pouze lze zvolit, zda chcete akceleraci hardwarovou (Ageia PhysX karta či GeForce), nebo softwarovou (procesor).

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

To však nic nemění na tom, že engine AtmosFear 2.0 vyvinutý speciálně pro Cryostasis (jiná hra využívající jej zatím nebyla oznámena) je až neuvěřitelně náročný. Abyste si hru zahráli na nejvyšší detaily v malém rozlišení 1280 × 1024 px bez vyhlazování hran, budete potřebovat minimálně grafickou kartu na úrovni NVIDIA GeForce 9800 GTX+ či ATI Radeon HD 4850. Ani pak hra nejede nijak slastně, ale jen okolo 30 snímků za sekundu v průměru. Majitelé větších LCD panelů to mají samozřejmě ještě horší. 30 snímků za sekundu v rozlišení 1920 × 1200 už překonají jen NVIDIA GeForce GTX 295 a ATI Radeon HD 4870 X2.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Alespoň, že v nastavení lze měnit téměř všechny detaily a vliv na plynulost hry je také velký. Například vypnutím stínů se sice připravíte o jeden z taháků hry (hra světla a stínu), na druhou stranu na GeForce 9800 GTX+ přidalo toto nastavení dobrých šest snímků za sekundu navíc. Podobně si pomůžete snížením kvality textur nebo normal mapping (vyšší úroveň bump mapping, detailnost hrubých povrchů). Celkově je rozdíl mezi nejnižším a nejvyšším nastavením zejména kvůli rozlišení textur a chybějícím stínům patrný hned na první pohled, ale všechna tato nastavení dohromady vám dokážou i zdvojnásobit počet snímků za sekundu a při náročnosti hry po nich bude muset mnoho uživatelů sáhnout.

Na závěr ještě dodám, že pokud se vám líbilo to starší technologické demo, těšte se na konec měsíce. Cryostasis totiž vyjde i v USA a NVIDIA již slíbila, že do té doby přichystá PhysX patch, který ve hře zapne stejné efekty jako ve zmiňovaném demu. Bohužel to nejspíš bude znamenat ještě vyšší hardwarové nároky a majitelé karet ATI Radeon si s PhysX také moc nezahrají. Celý hardwarový rozbor najdete na českém webu PCTuning a více o Cryostasis v našem zpravodajství:

Benchmarky z brzkého Cryostasis  [4.2.2009 16:16 - tomas_sulc]
Rampouchy z ledoborce Cryostasis  [31.12.2008 12:12 - levis]
Cryostasis - PhysX tech-demo & benchmarky  [19.12.2008 09:09 - levis]
zdroj: vlastní

tomas_sulc

Nejnovější články