zdroj:
tisková zpráva
Specifický simulátor, který využíval právě procesoru Cell a jeho (famózního) výpočetního výkonu. Celá věc fungovala následovně. Do sedačky před simulátor usedla modelka a simulátor okamžitě na displej, který se nacházel před ní, zobrazil detailní 3D model jejího obličeje. A to v reálném čase. Se všemi pohyby očí, výrazy tváře (!) a grimasami.
Aby mohl procesor něco takového zvládnout a vytvořit 3D model lidského obličeje, musel napřed namapovat na 500 souřadnic hlavy a všechny její detaily, jako jsou vlasy, uši, ale také make-up. Tato data potom uložil do vzniklého 3D modelu a ten zpětně zobrazil na displej. To vše rychlostí 100 krát za vteřinu, aby nevznikaly žádné prodlevy a šlo o skutečné "zrcadlo v reálném čase". S takto vzniklým obrazem ještě dokázal dodatečně manipulovat a provádět zajímavé fígle.
Protože pohyblivé obrázky vydají za tisíce slov a asi bych nedokázal věrně popsat, jak to ve skutečnosti vypadalo, můžete si stáhnout toto video pocházející od jedné japonské televize, která o simulátoru informovala. Nějaké další obrázky týkající se CEATECu 2005 a procesoru Cell má na svých stránkách také magazín Famitsu.
17. 10. 2005 18:18 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |
Společnosti IBM, Sony a Toshiba, které se podílely na vývoji procesoru Cell pro herní konzoli Sony Playstation 3, představily veřejnosti na CEATEC Japan 2005 takzvané "real-timové digitální zrcadlo".
zdroj: Famitsu