Neméně dobrá je grafická stránka hry, která využívá jako nosný základ Source engine od Valve Software. Z toho důvodu se dá usuzovat, že nebude ani tak extra náročná na grafickou kartu, jako spíše na procesor, neboť stejné chování jsme mohli pozorovat i u dalších titulů, které využívaly technologie Valve. Ať už šlo o Half-Life 2 nebo o Counter Strike CS postaveném na Source enginu. Přeci jenom je tu ale několik rozdílů.
Prozkoumáním kvality textur které se nacházejí v demu můžete dospět k závěru, že je to nejlépe vypadající hra založená na Source enginu a vlastně nebudete daleko od pravdy, protože textury jsou v Dark Messiah ve větším rozlišení, než v originálním Half-Life 2. No a protože ani v tomto případě není k vytvoření HDR světel použit FP16, ale pixel shadery v DX9, může hráč použít HDR + AA bez ohledu na to, jakou má grafickou kartu. Jestli ATI nebo NVIDII. Jediný rozdíl je samozřejmě v dopadu na výkon, který se pohybuje v rozmezí -20 až 25 procent, ale na slabších grafických kartách může být ještě větší.

Tento rozdíl se totiž týká pouze high-endu, jehož výsledky jsou zaznamenány v testu na FiringSquad. Rozdíl ve velikosti grafické paměti, tj. 256 MB vs. 512 MB se výrazněji projeví až s rozlišením 1600x1200x32 + 4xAA + 8xAF. Přičemž RADEON X1900 XT 512 MB je v této hře skoro dvakrát tak rychlejší než GeForce 7900 GT 512 MB. Absolutně nejrychlejší kartou je GeForce 7950 GX2 (díky dvěma čipům) a nejrychlejší jednočipovou kartou je RADEON X1950 XTX. Potěšitelné je, že v rozumném rozlišení hru zvládne i GF 6800 GT, i když jsou zapnuté HDR barvy.