Benchmarky finální verze ArmA 2
zdroj: tisková zpráva

Benchmarky finální verze ArmA 2

12. 6. 2009 9:09 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Zdědila po svých předchůdcích extrémní hardwarové nároky a celkově neoptimalizovaný engine.

Dle diskusí pod články se na nové pokračování Operace Flashpoint maximálně těšíte. Hra u nás vychází už za pár dní, takže se pojďme podívat, jaké železo budete pro finální prodávanou verzi potřebovat. Ačkoliv se to může zdát až neuvěřitelné, ArmA 2 běží na základu deset starého enginu Real Virtuality, který poháněl i první ArmA a dokonce i původní Operace Flashpoint. Engine pochopitelně prošel řádnou inovací, takže v nejnovější verzi plně podporuje DirectX 9.0c, texture bump mapping a paralax occlusion mapping (textury vypadají plasticky), dynamické stínování a podobně. To vše jsou však jen pouhé nástavby a stejné rysy všech tří her můžete srovnat i na příslušném obrázku.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Roky starý engine by teoreticky měl být zárukou toho, že bude hra doslova létat na libovolném herním počítači. Bohužel se tak však neděje a ArmA 2 zdědila po svých předchůdcích jeden zásadní neduh. Tím jsou extrémní hardwarové nároky a celkově neoptimalizovaný engine. A to ne zrovna malým způsobem.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Aby vám hra v průměru jela okolo třiceti snímků za sekundu, budete potřebovat opravdu silný procesor. Core 2 na frekvenci nejméně 3 GHz totiž rozhodně nepatří k běžné výbavě hráče a "slušně" hra běží až s procesory Intel Core i7 či Phenom II na frekvenci okolo 4 GHz. Nezáleží přitom na detailech, protože jde o limitaci procesorem, nikoliv grafickou kartou. Částečně pomohou jen ty úplně nejnižší detaily, kdy hra vypne i fyziku. Jenže pak dostanete grafiku na úrovni prvního Flashpointu...

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
ArmA 2 vlevo na minimální detaily, vpravo na maximální detaily

Majitele Core 2 Quad také nepotěším. Ač výrobce sliboval podporu vícejádrových procesorů, rozdíl mezi Core 2 Duo a Core 2 Quad na stejné frekvenci je nulový. Pokud máte v počítači starší a pomalejší procesory jako například velmi oblíbené Athlony X2, lze říct jen jediné: na Armu 2 rychle zapomeňte.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Také nároky na grafiku jsou při nastavení nejvyšších detailů obrovské a na úplně maximální detaily můžete zapomenout s libovolnou grafickou kartou včetně GeForce GTX 295 či Radeon HD 4870 X2. Nicméně při středním nastavení vypadá ArmA 2 stále velmi dobře a jede slušně i na levnějších grafikách jako je GeForce 9800 GTX+ či Radeon HD 4850. Samozřejmě za podmínky, že máte dostatečně silný procesor…

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Pokud budete hru ladit, rozhodně doporučuji snížit nastavení Fillrate Optimizer, konkrétně jej nastavit na 100 %. Vyšší nastavení totiž způsobí, že se scéna bude kreslit ve vyšším rozlišení (při nastavení 200 % ve dvojnásobném) a následně se bude přepočítávat do nižšího. Jde tedy o velmi primitivní způsob vyhlazování hran, bohužel s extrémními nároky na výkon a velmi mizernou kvalitou. Normální AA v nastavení hry zatím chybí a výrobce slibuje jeho přidání v některém z patchů.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Kompletní článek s benchmarky nadejte na webu PCTuning - více o ArmA 2 plánovaném u nás na 17. června v dojmech a dřívějším zpravodajství:

Benchmarky finální verze ArmA 2  [12.6.2009 09:09 - tomas_sulc]
Kritika německé finální verze ArmA 2?  [28.5.2009 15:15 - michal_jonas]
Chyby v preview-verzi ArmA 2 a co na ně tvůrci?  [18.5.2009 17:17 - jd]
HW nároky a český termín ArmA 2  [29.4.2009 20:20 - jd]
zdroj: PCT

tomas_sulc

Nejnovější články