Dvě dekády jsou v herním byznyse opravdu dlouhá doba a na hře je to vidět na každém pixelu. Vyšší rozlišení se sice stará o ostré hrany, ale celkové vzezření je věrné své době z konce minulého tisíciletí. Malé okénko uprostřed obrazovky je vaším krokovacím hřištěm, pod ním se vypisují popisky prostředí a rozhovory a po stranách vidíte svou družinu dobrodruhů. Do toho hraje MIDI hudba a osmibitové zvukové efekty.
Retro tedy každým coulem, ale v tomto případě se nejedná o napodobování dob dávno minulých, ale o živoucí odkaz. Dlouhá doba vývoje se na hře nepodepsala jen po grafické stránce, ale i po té obsahové, ze které vám dost možná spadne čelist. Nebo vám snad 600 hodin přijde jako běžná herní doba krokovacího RPGčka?
zdroj: Archiv
Těžko říct, zda vás hra udrží na tak dlouhou dobu, ale 244 map by se vám jen tak ohrát nemělo. Špatně nezní ani 240 monster lišících se svými bojovými styly, které rozprášíte svou partičkou složenou ze čtrnácti různých ras s patnácti profesemi a padesáti skilly a schopnou vybavit se tisíci rozličnými předměty. Uf, a to těch čísel je ještě mnohem, mnohem víc.
Ale není se čemu divit. Když máte sen a stavíte ho mezi první pozice svého žebříčku priorit, prostě ho chcete dokončit se vším všudy. I kdyby to znamenalo nespočetněkrát slíbit datum vydání a pokaždé (až na poslední případ) zklamat své věrné fanoušky. Za tu dobu se několikrát změnil skriptovací jazyk, proběhlo několik kampaní na Indiegogo, uskutečnilo se nepočítaně beta testů a několikrát se omladily různé herní prvky.
Ale vydáním příběh zdaleka nekončí. Jen dvě hodiny po bouchnutí šampaňského dorazil první patch opravující některé chyby a další by měly následovat na týdenní bázi. Každý měsíc je pak plánovaný „feature upgrade“, který by měl hru dále vylepšovat. Pokud se vám úplně nepozdává dát za Grimoire: Heralds of the Winged Exemplar 37 euro na Steamu (teď ve slevě za 33), můžete si vyzkoušet několik let starou demoverzi (stahujte z tohoto odkazu), která jako ukázka poslouží víc než dobře.