Uplatnění na trhu nachází buď malá studia, která se zabývají tvorbou menších her pro mobilní a sociální platformy, nebo naopak velká studia, která tvoří velké AAA tituly, pro něž mají zajištěno financování a v případě krizové situace mají k dispozici dostatek prostředků, aby ji mohli překlenout bez větších potíží. Firmy menší a střední, které nedisponují většími rezervami, musí se ohánět a plánovat jednotlivé projekty tak, aby na sebe přímo navazovaly, jsou závislé na libovůli vydavatele.
Když projekt z jakéhokoli důvodu okamžitě padne, jako se tomu stalo nyní v případě Konami a Day 1 Studios, nebo dříve v případě studia Grin a Square Enix, tak vývojář najednou přichází o zdroj financí a musí okamžitě sehnat jinou práci, aby měl vývojáře z čeho platit. Když se to nepodaří dost rychle, nezbývá než vývojáře propustit, nechat si jen nezbytně nutné jádro a doufat, že se dost rychle podaří sehnat další džob, aby se co největší množství propuštěných lidí podařilo dostat zpátky. A když se ani to nepodaří, nebo studio přijde o dvě zakázky naráz, tak nastává konec – jako v případě Grinu.