Tvůrci F.E.A.R. 3 v problémech, studio přišlo o 100 vývojářů
zdroj: tisková zpráva

Tvůrci F.E.A.R. 3 v problémech, studio přišlo o 100 vývojářů

5. 12. 2011 17:50 | Byznys | autor: Petr Poláček |

O tom, jak je pro menší a středně velká studia v současné době obtížné na herním trhu přežít, svědčí aktuální případ Day 1 Studios, tvůrců střílečky F.E.A.R. 3, third-person akce Fracture nebo dvojice MechAssault her pro původní Xbox. GameSpot na konci minulého týdne přinesl zprávu, že poté, co studio přišlo o vývoj neoznámené hry v sérii Silent Scope pro Konami, muselo být propuštěno 95 % zaměstnanců (zhruba 100 lidí) jednoho ze dvou interních týmů. Ten druhý pracuje dále na další neoznámené hře, ale je podstatně menší. Na oficiální stránce týmu je totiž uvedeno, že v Day 1 pracuje přes 140 vývojářů, a pokud jich 100 dostalo padáka, zbývá jich ve firmě necelá padesátka. Další informace o situaci v týmu zatím nejsou k dispozici, ale dobře to ilustruje, mnoha vývojáři často zmiňovanou situaci, ve které se herní průmysl v současné době nachází.

Uplatnění na trhu nachází buď malá studia, která se zabývají tvorbou menších her pro mobilní a sociální platformy, nebo naopak velká studia, která tvoří velké AAA tituly, pro něž mají zajištěno financování a v případě krizové situace mají k dispozici dostatek prostředků, aby ji mohli překlenout bez větších potíží. Firmy menší a střední, které nedisponují většími rezervami, musí se ohánět a plánovat jednotlivé projekty tak, aby na sebe přímo navazovaly, jsou závislé na libovůli vydavatele.

Když projekt z jakéhokoli důvodu okamžitě padne, jako se tomu stalo nyní v případě Konami a Day 1 Studios, nebo dříve v případě studia Grin a Square Enix, tak vývojář najednou přichází o zdroj financí a musí okamžitě sehnat jinou práci, aby měl vývojáře z čeho platit. Když se to nepodaří dost rychle, nezbývá než vývojáře propustit, nechat si jen nezbytně nutné jádro a doufat, že se dost rychle podaří sehnat další džob, aby se co největší množství propuštěných lidí podařilo dostat zpátky. A když se ani to nepodaří, nebo studio přijde o dvě zakázky naráz, tak nastává konec – jako v případě Grinu.

Nejnovější články