
Za kolaps celého studia může dle informace z IGN špatně zvolená firemní strategie, v jejímž rámci investovalo Krome příliš mnoho prostředků do vývoje neúspěšných vlastních projektů a zároveň nedosahovalo předpokládaných výsledků ani s licencovanými tituly vytvářenými na zakázku pro velká vydavatelství – projekt Game Room pro Xbox 360, zrušení vývoje PSP verze Force Unleashed II, nevalné výsledky Transformers: Revenge Of The Fallen a další.
V dobách největšího rozmachu, kdy už se však firma dívala přímo do chřtánu bezedné propasti ekonomického neúspěchu, pracovalo ve třech filiálkách Krome celkem 400 vývojářů. To bylo v létě minulého roku. Už v listopadu 2009 však v Krome došlo na první větší propouštění (hovoří se o 60 zaměstnancích), v dubnu letošního roku muselo pryč dalších 50 lidí a v srpnu 2010 byla zrušena a uzavřena pobočka v Adelaide.
Dnes tedy došlo dle informací z webu Tsumea k uzavření zbývajících studií v Melbourne a Brisbane, což znamená nejenom faktický konec Krome, ale též konec nejstaršího vývojářského domu v Austrálii. Melbournská pobočka Krome Studios byla založena už v roce 1980 (tehdy pod názvem Beam Software) a během let vyprodukovala řadu známých her: RTS série Krush Kill 'n' Destroy (KKND), závodní tituly Test Drive: Le Mans a Grand Prix Challenge nebo technicky úchvatná roboťárna Transformers: Armada (hra nebyla spojena s žádným filmem).
Rozklad krome Studios nebude s největší pravděpodobností poslední podobou událostí tohoto roku. Minulý týden se propouštělo a rušily se projekty v Propaganda Games a Raven Software. Obě studia nyní fungují s nezbytně nutným počtem zaměstnanců a v podstatě čekají na dokončení zbývajících projektů a následné uzavření – vše tomu nasvědčuje.
Přesto je rok 2010 vůči vývojářským týmům shovívavější a nic na tom nezmění ani výrazně medializované kauzy typu „konec Realtime Worlds“ letos v září, v těchto případech nešlo o ekonomické důvody, ale závažné chyby ve vedení firem. Řada studií naopak v letošním roce své řady poprvé od roku 2008, kdy naplno udeřila ekonomická krize, rozšířila. Řeč je o Ubisoftu, Eidosu, Cryteku a koneckonců i vývojářích casual her jako Zynga nebo Playfish. S napětím budeme očekávat v lednu 2010 čísla za rok 2009: jak obstojí oproti hrozivě vyhlížejícímu údaji 11 500, což je počet vývojářů vyhozených v důsledku krize za období konec roku 2008 – konec roku 2009 (viz studie M2).