Již minulý týden jsme vás informovali, že britský úřad pro ochranu hospodářské soutěže CMA hodil klacek pod nohy chystané akvizici vydavatelství Activision Blizzard Microsoftem. Dokument se závěry komise nicméně čítá více než čtyři sta stran, chvíli tudíž trvalo, než se jím veřejnost probrala a extrahovala zajímavé informace.
Jednu takovou vyvodil server IGN: AAA hry, jejichž vývoj se momentálně schvaluje a s vydáním se počítá třeba na rok 2024 či 2025, mívají rozpočty okolo 200 milionů dolarů. Na samotný vývoj, bez marketingu. A to se bavíme spíše o spodní hranici, hry ze série Call of Duty například zpravidla dostávají přes 300 milionů. Výdaje na reklamu bývají minimálně srovnatelné, ale nezřídka i mnohem vyšší, což znamená, že celá hra se vším všudy může běžně stát okolo miliardy dolarů.
Dokument zmiňuje i blíže nespecifikovanou velkou hru ze známé série, která stála 660 milionů dolarů za vývoj a 550 milionů za marketing, což dohromady činí téměř jednu a čtvrt miliardy dolarů. Jedná se o dramatický nárůst, který trefně ilustruje explozivní rozvoj celého průmyslového odvětví – před pouhými pěti lety se při vývoji největších her počítalo s částkami mezi 50 a 150 miliony dolarů.