Dojmy: V The Division 2 si užijete pěkného lootu vykoupeného monotónností a zmatkem

The Division 2 sice otevře své břečťanem zarostlé brány až za měsíc, ale několik vyvolených dostalo možnost navštívit postapokalyptický Washington, D.C. už teď, mezi nimi i naši dva elitní válečníci Vašek a Patrik. Čtěte dál a dozvíte se, jak si to užili, co je překvapilo a proč je závist mezi kolegy agenty strašná věc.

Deskovka Reykholt – rajčatovým králem na Islandu

Bůhví, proč je téma farmaření tolik populární na poli videoher, mobilních her i deskovek. Co se stolních her týče, okopávání záhonů se stalo živobytím plodného autora Uweho Rosenberga. Respektive se jeho živobytím stalo designování her, ve kterých si hráči namáhají záda na poli, klidně i v rolích trpaslíků. Uwe si sice sem tam odskočí k jinému tématu (například k vyšívání deček), ale můžete se spolehnout, že se pak vrátí mezi krávy a obilí. Nebo rajčata a mrkve v podání loňské novinky Reykholt.

10 nejdražších herních položek na Steamu

Každou chvíli vás informujeme o různých akcích a slevách, obecně vzato o způsobech, jak co nejvíc ulehčit vaší peněžence. Zapomínáme přitom na čtenáře, kteří právě vyhráli loterii a chtějí svoje finance rozfofrovat co nejepičtějším... pardon, nejpařanštějším způsobem. Právě jim se určitě bude hodit následující seznam, v němž se podíváme na nejdražší herní položky na Steamu.

Češi na Steam Awards bohužel nezabodovali. Sláva patří PUBG

Uživatelské hlasování na Steamu odstartovalo chvíli před Vánoci a měli jsme velkou radost, že Češi měli tři žhavá želízka v ohni – Beat Saber se ucházel o nejlepší VR hru, Euro Truck Simulator 2 o „stroj roku“ a Kingdom Come: Deliverance dokonce o nejlepší hru roku. Nakonec si ikonickou sošku neodnáší ani jedna z nich, ale i nominace je pro studia Warhorse, SCS Software a Beat Games velkým úspěchem.

Best of 2018: Vyhlášení čtenářské hry roku

A jsme ve finále! Když pomineme spíš osobnější zhodnocení uplynulého roku od členů redakce, které bude už vycházet v mnohem volnějším stylu, vyhlašování toho nej za rok 2018 je u konce. Skončilo totiž i vaše hlasování a s ním jsme se dozvěděli, co se vám, čtenářům, loni líbilo nejvíc. A popravdě nás občas překvapilo, jak těsně na tom některé kategorie byly. Takže vzhůru k výsledkům.

Enderal, kompletní předělávka Skyrimu, vyjde na Steamu s novým rozšířením

Enderal je úplná konverze hry The Elder Scrolls V: Skyrim, což znamená, že společný má prakticky jen engine. Modifikace ani není zasazená do stejného světa, odehrává se v jiných lokacích, vypráví jiný příběh, má vlastní herní systémy. Zkrátka jde o úplně jinou, novou hru, která bude už příští týden dostupná zdarma na Steamu společně s novým rozšířením.

Retro GamesPlay – letem světem ZX Spectrem

Nestává se zase tak často, aby náš pravidelný páteční Retro GamesPlay navštívil nějaký host, dneska tomu tak nicméně bude. Do našeho studia zavítá Ctibor Venus a společně si představíme ne jednu stařičkou hru, ale celou plejádu pro osmdesátkový počítač Sinclair ZX Spectrum. Podíváme se tak na 8bitové legendy jako Knight Lore, Dizzy nebo programátorské výtvory Františka Fuky.

Vyzkoušejte si demo Devil May Cry 5 na konzolích

V případě, že jste prošvihli prosincovou příležitost vyzkoušet si Devil May Cry 5 na Xboxu, dává vám Capcom druhou šanci, tentokrát i na PlayStationu 4. Demo vám představí několik nových vychytávek, třeba jednu z Nerových prodloužených rukou Punch Line, nebo možnost přivolat si na pomoc kybernetickou expertku Nico. Především si ale můžete vyzkoušet krásně plynulý boj, který u nás v redakci nadchnul nejen Adama loni na Gamescomu.

Zaklínač Geralt konečně dorazil do Monster Hunter: World

Loni bělovlasý vlk navštívil bojovku Soul Calibur VI, teď se po překvapivém prosincovém oznámení vydává vyčistit od příšer další svět, konkrétně ten z RPG Monster Hunter: World. Nejde jen o pouhé přeskinování hlavního hrdiny, ale plnohodnotný dodatek, který do džungle vnese trochu toho slovanského šarmu a úkoly podobné těm, které můžete znát z Divokého honu.

Sekiro: Shadows Die Twice nastiňuje původ hlavního hrdiny brutálním trailerem

O příběhu Sekira toho zatím moc nevíme. Zřejmě schválně, neboť minulost hlavního hrdiny se vám odhalí pomocí hratelných flashbacků, viz článek. Nový a značně brutální trailer zachycuje bitvu v posledních letech období Sengoku, tedy v době, kdy přicházíte na scénu vy. Navíc můžete zjistit, zda vám novinka od From Software vůbec pojede díky zveřejnění hardwarových nároků.

Diablovku Warhammer: Chaosbane si před letním vydáním vyzkoušíte v betě

Warhammer: Chaosbane bude první diablovkou zasazenou do starého světa fantasy Warhammeru. Označení „diablovka“ je v tomto případě opravdu na místě, protože hra jako by z oka vypadla třetímu Diablu. Ne po grafické stránce, ale z hlediska herních mechanismů, které si zájemci osahají už v březnu.

Klasická izometrická RPG v čele s Baldur’s Gate míří na konzole

Byla dlouhá, krutá a nemilosrdná, ale snad se konečně chýlí ke konci. Válka mezi konzolisty a PCčkáři si vyžádala mnoho zuřivým bušením rozbitých klávesnic a vypointovanými argumenty pošramocených eg, ovšem zanedlouho se k nebi vznese šest holubic míru. Šest starosvětských RPG, která byla až doteď pevně uzamčená v nejstřeženější pokladnici PC hraní. Cvak! Zámek byl odemčen.

Apex Legends roste rychleji než Fortnite, má 10 milionů hráčů

72 hodin. Tolik času stačilo Apex Legends od tvůrců Titanfallu k překonání magické hranice 10 milionů unikátních hráčů, a čísla dál rostou. Pro srovnání, free-to-play Fortnite ke stejnému počtu potřebovala celé dva týdny, PlayerUnknown’s Battlegrounds s odlišným platebním modelem pak šest měsíců. Arénová střílečka s hrdiny od Respawnu sice v této chvíli není na mobilech, takže se její růst časem zákonitě musí zastavit, zatím ale nic moc nenasvědčuje tomu, že to bude brzy.

Realtimovou strategii Battlefleet Gothic: Armada 2 rozšíří obří bitvy a sezónní akce

Nedávno vydaná RTS ze světa Warhammer 40 000 zdaleka neřekla své poslední slovo. Za dva týdny od vydání nasbírala Battlefleet Gothic Armada 2 příznivá hodnocení v recenzích (včetně té naší) a těší se i přízni hráčů, takže Tindalos Interactive nemají důvod přestat na ní pracovat. Místo zaslouženého volna chystají nové módy, rozšíření kompetitivní složky různými turnaji a žebříčky a velkou kampaň.

Kenshi – recenze unikátního RPG

Když se člověk u titulů, co kombinují velké množství různých přístupů a možností, snaží přesně vystihnout, čím vlastně doopravdy jsou, skončí leckdy v úzkých. Stěžejní prvek bývá mlhavý, nejasný, s rozostřenými okraji. Ne tak v tomto případě. Kenshi, monumentálně obrovská hra, jejíž hotová verze spatřila světlo světa po dvanácti letech ve vývoji, je skrz naskrz RPG v nejčistším slova smyslu. Hrajete role. V místní postapokalypse jich existuje závratné množství, a které se ujmete, je jen a pouze na vás.

Take-Two se nebojí free-to-play konkurence, hráči prý za kvalitou přijdou sami

Jedním z témat konferenčního hovoru s vydavatelem Red Dead Redemption 2, Take-Two, byly různé modely financování dnešních her. Na přetřes přišla čerstvě vydaná free-to-play akce Apex Legends i dlouhodobý neutuchající úspěch Fortnite, šéf Take-Two Strauss Zelnick ale ani jeden z titulů nevnímá jako přímou konkurenci.

GamesPlay – hrajeme soukromou betu The Division 2

Apex Legends zatím každým dnem nabral zhruba milion hráčů a těší se velké popularitě, ohledně Anthem a jejího technického stavu panují velké obavy, ale The Division 2 teprve teď podstupuje větší veřejný test, který odhalí, jestli máme nebo nemáme vyhlížet březen. V redakci jsme využili příležitosti a vydali se do postapokalyptického Washingtonu, D.C. v koopu, který si ukážeme v dnešním GamesPlayi.

Podívejte se do zamořeného Černobylu v hororu Chernobylite

Havárie Černobylské jaderné elektrárny ani po více než třiceti letech nepřestává lidstvo fascinovat a inspirovat. Vývojáři z polského studia The Farm 51 se jí už jednou věnovali v menším VR titulu, teď jí však věnují hlavní roli v survival sci-fi hororu Chernobylite. Má být příběhem konspirací, strachu, lásky, boje o přežití a posedlosti. Inu, vysoce radioaktivní prostředí v lidech probouzí nejrůznější věci.

Vesmírný sandboxový survival Astroneer opustil early access

Studio System Era Softworks vydalo svou velice populární prvotinu Astroneer, která v předběžném přístupu sbírala kladná hodnocení po dva roky do včerejšího večera. Za tu dobu několikrát změnila svou tvář a předělala herní mechanismy, nyní je ale kompletní a tvůrci jsou snad spokojení s její podobou. Mnohem důležitější ovšem je, zda budou spokojení i noví hráči.

Sci-fi kooperace Anthem ukazuje endgame a plán obsahu po vydání

Nová sci-fi střílečka od Bioware bude víc než na příběh zřejmě zaměřená na kooperaci jednotlivých hráčů v létajících oblecích Javelinech. Proto vývojáři vydali video soustředěné právě na obsah ke konci hry, kdy už budete mít svůj bojový oblek náležitě vytuněný. K nedávným betatestům Anthem hráči měli poměrně dost výhrad, snad se tedy tvůrcům podaří během dvou následujících týdnů odstranit ty nejotravnější mušky.