Ztrátová herní divize Sony
zdroj: tisková zpráva

Ztrátová herní divize Sony

16. 5. 2008 19:19 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Prodělek na každé konzoli PS3 se pohybuje okolo 130 dolarů, takže zlevnění nečekejte, zato onlinovky ano.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Japonský elektronický gigant uveřejnil výsledky svého hospodaření za fiskální rok 2007, končící 31. března 2008. Zaznamenal v něm oproti tomu předešlému výrazné navýšení zisku (na 3,51 miliardy dolarů), za čímž je především velký zájem veřejnosti o Bravia LCD televizory či Cyber-shot digitální fotoaparáty. Herní divize je však stále ztrátová, jakkoliv i tady se navýšila poptávka - zejména po PS3, zdejší schodek činí 1,18 miliardy US dolarů. Ztráta je přitom cca o polovinu nižší než v minulém roce, za čímž je snížení výrobních nákladů PS3, která by se letos konečně měla dostat do černých čísel.

V současnosti by se prodělek na každé vyexpedované konzoli PS3 měl pohybovat okolo 130 dolarů (odhady dokonce mluví o dvojnásobné sumě!), což má být koneckonců hlavním důvodem, proč se pro rok 2008 nepočítá se snížením její prodejní ceny. PS3 se přitom od dubna 2007 do března 2008 mělo prodat cca třikrát více než rok předtím - na 9,24 milionu kusů, k čemuž si připočtěte 57,9 milionu her. Aktuální situace na videoherním kolbišti má tak svého lídra ve Wii (24,5 milionu ks), následuje Xbox 360 (19 milionů ks) a pak PS3 (12,85 milionu ks).

Ve světle výše připomenutých čísel nepřekvapí prohlášení, že herní pobočka Sony nemá za cíl dohnat své konkurenty co do počtu prodaných konzolí, jako spíše být co nejdříve zisková a mít na trhu skutečně sofistikovanou online službu, zde je řeč pochopitelně také o PlayStation Home. Nicméně další strategií, která na uvedené řádky přímo navazuje, je zaměření se na MMO tituly, v čemž japonská společnost vidí příslib dlouhodobě silných zisků. První vlaštovkou má být slibný projekt The Agency s placením skutečnými penězi za předměty ve hře. Není od věci připomenutí, že žánrový specialista NCsoft uzavřel se Sony dohodu, čehož výsledkem by mělo být několik dalších exkluzivních MMO titulů. Microsoft měl na tomto poli velké plány už v případě původního Xboxu (zrušená onlinovka True Fantasy Live Online od Level 5), pročež na X360 se fanoušci mohou nyní těšit kupř. na Age of Conan, Champions Online či APB. Inu úspěch World of Warcraft vůčihledně táhne.

Co táhne aktuální prodeje Sony produktů (ať se v závěru vrátíme k meritu věci) je trochu překvapivě evropský trh, na němž se pro Sony Corporation generují nejlepší čísla! Tržby a zisky ze Starého světa jsou dokonce vyšší, než součet stejných ukazatelů z Japonska a Severní Ameriky, do čehož se započítávají nejenom zde anoncované produkty, ale také profit z dalších divizí jako Sony Pictures.

zdroj: Game Daily

mart

Nejnovější články