Valve vysvětluje vývojářům, jak funguje výběr her na Greenlightu
zdroj: tisková zpráva

Valve vysvětluje vývojářům, jak funguje výběr her na Greenlightu

10. 5. 2013 13:30 | Téma | autor: Adam Homola |

Steam Greenlight byl výborný nápad, který bohužel skončil někde na půl cesty. Ano, mohou se přes něj dostat na Steam nějaké indie hry kterým by to jinak trvalo věčnost, ale kolem celého systému je hromada otazníků a podle některých nefunguje tak, jak by měl. Greenlight schytal kritiku i od samotného Newella. Ve Valve ví, že to není ideální, ale naštěstí nesedí se založenýma rukama a snaží se s tím něco udělat. Trochu nečekanou a pozitivní aktivitou ze strany Valve byl nedávný chat s vývojáři, kde lidé za Greenlightem odpověděli na několik palčivých otázek a naznačili řešení různých problémů.

Z chatu, jehož záznam naleznete na Crunching Koalas, vylezlo také jedno zajímavé číslo - 2 miliony. Zhruba tolik lidí už pro nějaký titul na Greenlightu hlasovalo. Někteří vývojáři si sice stěžovali, že návštěvnost jejich stránek na Greenlightu není nijak ohromná a spíše klesá, ale lidé z Valve oponovali tím, že poté, co opadl počáteční velký zájem, zůstala návštěvnost na zhruba stejné úrovni. Zatím tedy nejsou žádné plány na zvýraznění Greenlightu na hlavní stránce Steamu nebo v jiných částech systému.

Steam i Greenlight se budou pochopitelně pořád vyvíjet a časem by to mohlo dojít do fáze, že jakmile hru uživatelé odhlasují, tak se bude moct přes Steam okamžitě prodávat. Nebude na žádných předních pozicích obchodu, ale budete si ji moct normálně zakoupit. A pokud bude úspěšná, možná ji dají Valve někam víc na oči.

To je pomalu začátek toho, o čem nedávno mluvil Gabe Newell na různých přednáškách. Než se ale dostaneme k tomu, že budou obchody hrou, bude jich nepřeberné množství, každý si bude moct sestavit svůj a bude z něj mít možná procentíčko, uteče ještě hodně vody.

Někteří vývojáři se také snažili z Valve dostat co nejvíc informací o tom, na základě čeho vlastně vybírají hry z Greenlightu. Jen a pouze na základě hlasů hráčů to není. V potaz se berou i externí faktory jako recenze herních médií, úspěch či neúspěch na Kickstarteru a Indiegogo či jiných crowdfundingových sajtách, jak se hrám daří na jiných platformách, jestli hra dostala nějaká ocenění ze soutěží apod. Valve tak řeší všechna možná data a čím víc jich mají, tím lépe se mohou rozhodnout. Hlasy hráčů hrají velkou roli, ale jen samotné hlasy nestačí, jak už bylo řečeno.

V prvních várkách bylo Greenlightových her vždycky po deseti, ale teď už Valve počty trochu omezili a nedávno schválili jen čtyři hry. Prý aby bylo další schvalování rychlejší, ale stejně lidé z Valve přiznávají, že mají problémy a nemohou schvalovat víc her. Byť by chtěli.

Je ale trochu vtipné, když Valve mluví o tom, že mají “omezené zdroje” a nemohou něco udělat. Bohužel Greenlight asi nemá ve firmě tu nejvyšší prioritu a tak tým, který řeší schvalování her, musí zápasit minimálně s technickými omezeními. Prý na nich ale v současné době pracuje nemálo lidí a brzy by se to mělo vyřešit.

Nejnovější články