The Last of Us přijde koncem roku 2012 a přinese houbolidi
zdroj: tisková zpráva

The Last of Us přijde koncem roku 2012 a přinese houbolidi

13. 12. 2011 14:41 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Postapokalyptický příběh Naughty Dog se na VGA prezentoval atraktivním trailerem, u nějž sice...

Postapokalyptický příběh Naughty Dog se na VGA prezentoval atraktivním trailerem, u nějž sice mnoho z nás obrátilo oči v sloup nad tím, že opět dostaneme zombie jako protivníky, ale zase v nás schopnosti vývojářů a zajímavě vyhlížející koncept vyvolaly naděje na další kvalitní hru, co se tetelí na obzoru. Oním obzorem by tedy měl být konec roku 2012 či začátek 2013, kdy by měla The Last of Us přijít.


Nicméně, není až tak zcela pravda, že vašimi protivníky budou zombie, tedy ne v pravém slova smyslu. V konečném důsledku to vyjde nastejno, ale ony nepřátelské bytosti jsou lidé infikovaní plísní. Neil Druckmann z Naughty Dog to vysvětluje. Inspirací mu byl dokument BBC o mravencích, jejichž mozek časem proroste agresivní houba a převezme nad nimi kontrolu. Aby se pak místo mravenců ve hře objevili lidé, bylo otázkou okamžiku (mravenci jsou však uvědomělí a napadení jedinci odchází z hnízda umřít pryč, aby neinfikovali ostatní).

Naughty Dog vidí v The Last of Us šanci na něco víc, než jen „pouhou“ videohru. Christophe Balestra jasně říká: „Chceme posunout médium videoher do oblasti, která bude stejně ceněná a respektovaná, jako je film. Chceme redefinovat to, jak se naše médium nazývá. Videohra není přesný název, teď už ne. Není to nutně hra s pravidly, kdy je vítěz a poražený. Je to prostě zážitek. Zkušenost“. Ostatně, hra by prý neměla být ani tak o plísňových zombících, ale o vztahu hlavních postav, Joela a Ellie.

Jedním z kroků, které by tyto úmysly měly podtrhnout, je angažování skladatele, který už má doma na poličce Oscara (a není to Hans Zimmer), Gustava Santaolally (zkuste jeho jméno říct desetkrát rychle za sebou). Santaolalla není tak mainstreamově známý, ale jeho práce na filmech jako Motocyklové deníky, Zkrocená hora nebo Babel je určitě vašim uším známá. Druckmann si spolupráci s ním pochvaluje. „Je úžasný. Pečlivě si vybírá na čem chce pracovat, mohl dělat na velkých filmech. My jsme ho přivezli, ukázali jsme mu hru, provedli ho celým příběhem a tím, oč se snažíme a on nám odpověděl, že by rád byl součástí tohoto projektu“.

Jak je vidět, The Last of Us má velké ambice a rozhodně se nebojí je deklarovat předem.

Nejnovější články