Swen Vincke o Inquisitorovi, Kickstarteru a Steamu
zdroj: tisková zpráva

Swen Vincke o Inquisitorovi, Kickstarteru a Steamu

7. 9. 2012 14:00 | Téma | autor: Adam Homola |

Šéf Larian Studios (série Divinity, Dragon Commander), Swen Vincke, se na svém firemním blogu zamyslel nad novou funkcí Steamu, Greenlightem. Podle Vinckeho by se z toho mohl stát nový Kickstarter, nebo ještě lépe by mohli ve Valve začít s Kickstarterem spolupracovat. Vzhledem k tomu, že se na Greenlightu objevují i nedokončené projekty, by to pro ně byla perfektní příležitost - peníze by získávali rovnou na službě, na které by se hra po dokončení rovnou objevila.

Jeden ze současných problémů Greenlightu tkví podle šéfa Larianu v tom, že se ve výběru her nerozlišuje mezi hrami hotovými a těmi, které jsou rozpracované. Jako exemplární příklad přišel na přetřes český Inquisitor, který je ve stejné kategorii jako Graveyard Baby Hospital, což je rozdělaný projekt. “Když se na tyhle dvě hry jen podíváte, tak je jasné, že tady máme co dočinění s dvěma naprosto rozdílnými rozpočty. Dokážu si představit, že lidi stojící za Graveyard Baby Hospital budou v pohodě, když mimo Steam vydělají 100 000 dolarů, ale lidi za Inquisitorem se 100 000 dolary určitě v pohodě nebudou,” zamyslel se Vincke.

Zatím mu totiž nedává příliš smysl, proč by měly být na Greenlightu rozpracované hry. Nejen podle něj je jasné, že spousta takových indie experimentů se nikdy nedokončí a teď, když je na Greenlightu skoro tisíc her, jsou tam podobné rozdělané kusy docela zbytečné. Jejich existenci by tam ale mohlo dát smysl právě propojení Steamu s Kickstarterem, případně vlastní služba Valve pro crowdfunding. V tom případě by se musel ale Greenlight dost překopat, nebo by Valve museli na financování her spustit další službu.

Vincke si dokonce pohrává s myšlenkou jakýchsi mikroinvestic s tím, že hráči, kteří by do rozpracované hry investovali určitou částku, by ji pak po vydání mohli získat zpátky. Vývojáři by si tak na Steamu mohli získat spoustu menších investorů - hráčů, kteří by z prodejů hry získávali nějaké malé procenta zpátky. Což by mohlo vést k ještě větším investicím ze strany hráčů, než doposud, kdy na Kickstarteru získávají “jen” hru a bonusy.

Vincke se na závěr blogu ještě znovu vrátil k Inquisitorovi. Tvůrce Divinity věří, že tým za Inquisitorem by měl mít šanci prodávat svoji hru na Steamu. Prý když nebudou mít vývojáři, kteří do své hry vloží 10 let a spoustu lásky, šanci vydělat svoji investici zpátky na největší distribuční platformě na PC jen z toho důvodu, že tým, který pro Steam vybírá hry má moc práce, tak je něco špatně. Pak prý hrozí riziko, že se podobné hry už jednoduše dělat nebudou.

“Samozřejmě nevím, co si myslí lidé, kteří vybírají hry na Steam, ale doufám, že tyhle věci zváží. Pak bychom mohli Inquisitora vidět rychle na Steamu i když nesplní podmínky Greenlightu, a i když třeba vyjde najevo, že to není úplně úžasná hra. Jsem si jistý, že na Steamu jsou k dispozici mnohem horší hry,” napsal Vincke.

Nejnovější články