Možná ve vás v té chvíli zaplanula jiskřička naděje, přestože THQ nepřipouští, že by se měl tento titul objevit dříve než letos na podzim. STALKER si ale vůbec, jak se zdá, libuje na houpacím koni. Jak to totiž vypadá teď, bude zázrak, pokud tato dlouho vyvíjená hra nakonec skutečně vyjde. Redaktoři ruského magazínu Gamemag.ru se totiž rozhodli zjistit, jak to se STALKERem je a z jejich pátrání vyplynulo, že vztahy mezi THQ a GSC rozhodně nejsou na takové úrovni, která by dávala prostor pro dobrou spolupráci, natož pak pro zdárné vypuštění několikrát odloženého díla.
zdroj:
tisková zpráva
Podle jednoho bývalého člena týmu byl STALKER vždy spíše projektem, o kterém se víc mluvilo, než že se na něm dělalo. Jak prohlásil, THQ si prostě vůbec neuměla představit, do čeho jde, když se dala s GSC dohromady. Podle jiného zdroje se THQ údajně koncem loňského listopadu odhodlala k zastavení financování vývoje a provedla důkladnou revizi, aby mohla vývojový proces sama řídit. Na to měl říct jeden z jejích šéfů novinářům magazínu IGN, že už je jim jedno, v jaké podobě hra vyjde, ale že musí rozhodně vyjít v roce 2006.
Aby toho nebylo málo, tak se ještě objevila informace, podle které byla minulý týden část vývojářů STALKERa převelena na jiný projekt a z těch, co zbyli bylo mnoho propuštěno. Proslýchá se také, že příští týden dorazí do GSC zástupce THQ a zůstane ve firmě až do dokončení titulu. Pokud jste nabyli dojmu, že ten by to mohl rozštípnout, asi vás vrátí na zem další informace. Další zdroj se nechal slyšet, že GSC pracovala na úplně novém enginu, který měl být použit pro zrenovování STALKERa, ovšem skoro všichni vývojáři, kteří opustili studio, si s sebou technologii, na níž několik měsíců pracovali, prostě odnesli. Zástupci GSC to považují za krádež, bývalí zaměstnanci za "zvláštní okolnosti". Jeden ze zaměstnanců GSC se vyjádřil ve smyslu, že předpokládá, že jim THQ sebere zdrojový kód projektu a prostě hru dá dokončit jinému týmu. THQ tuto domněnku komentovala slovy: "No Comment", ale někteří vývojáři "odjinud" potvrdili, že už před několika měsíci za tímto účelem hledala vhodné studio. Jeden z programátorů GSC na to reagoval slovy, že něco takového je velmi nepravděpodobné, protože většina kódu není zdokumentovaná, takže by tomu stejně nikdo nerozuměl.
Uznejte, že to je pěkný hokej. Akorát nevím, kdo vyhrává...
Update: Manažer GSC upřesnil situaci a prohlásil, že jsou to všechno jen fámy. Prý pouze dva lidé ze čtyčicetihlavého týmu byli skutečně převeleni na jinou práci (jmenovitě na projekt Heroes of Annihilated Empires), propuštěno prý bylo pět lidí, a to navíc proto, že je STALKER údajně už skoro hotov. Každopádně mezi těmi, co odešli, nemá být žádný z klíčových designérů, programátorů, ani dalších důležitých členů týmu.
29. 1. 2006 19:19 | Téma | autor: Redakce Games.cz |
Začátkem ledna jste mohli v rámci našich krátkých zpráv najít odkaz na jisté stránky, podle kterých vývojáři z GSC GameWorld dokončili hlavní práce na projektu S.T.A.L.K.E.R. a předali betu s 20 misemi vydavatelské společnosti THQ k posouzení.
zdroj: GGMania