Slevové akce Steamu dělají vývojářům radost
zdroj: tisková zpráva

Slevové akce Steamu dělají vývojářům radost

25. 7. 2012 16:26 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Někdo si sice stěžuje na to, že slevové akce na Steamu devalvují hodnotu her a práce na nich, ale velká část menších vývojářů si je prostě pochvaluje.

Ti, kteří do slevových akcí vstupují, si totiž ověřili, že se jim to jednoduše vyplatí. Teoreticky je to tedy win-win situace. Hráč dostane hru za cenu velmi příznivou (přiznejte se, kolik her jste letos v letním výprodeji Steamu pořídili?) a vývojář... nu, ty nechme promluvit.


„Zjistili jsme, že se nám prodej v rámci slevových dnů na Steamu zvedl o několik set procent a obvykle jsou prodeje ještě pár týdnů poté dvojnásobné“, říká Max Schaefer z Runic Games, jimž se takhle pořádně dlouho vyplácí Torchlight. Edmund McMillen si zase pochvaluje, že jeho The Binding of Isaac své prodeje zpětinásobil a v rámci „Flash Dealu“ se 75% slevou byly prodeje dokonce šedesátinásobné.

Tyto nárůsty v rámci desetinásobků prý přitom nejsou nic zvláštního. Některé hry se takto odrazí k novému rekordu, když v rámci speciálních slev stoupnou prodeje o několik set procent. Tato situace, kdy se prodávají hry za zlomek ceny, prý ale nejsou cestou do pekel, jak to je u některých mobilních her. Cesta zlevňování do pekel u „velkých“ her takto nefunguje.

„Můžeme diskutovat o tom, že podobné prodeje pomáhají prohlubovat problém propadu cen. Ale tohle je jiný případ, než u smartphonů, kde lidé prostě odmítají dát pět dolarů za hru. My se na tyto prodeje nedíváme jako na nějaký ztracený prodej či cenu, kdy lidé jen čekají na slevy na Steamu a nenakupují. Myslím, že je třeba se na to dívat jako na proniknutí k zákazníkovi, který by si jinak vaši hru nikdy nekoupil“, říká Ken Berry z XSEED.

Má to svou logiku. Je skoro až smutné sledovat, jak musí kvalitní hry pro smartphone zlevňovat (a následně ukazovat, že se dražší vývoj nevyplatí), aby mohly konkurovat podle kopíráku tvořeným nenáročným hříčkám. Na PC je situace jiná. Velká část těchto her si prostě kupce najde, a i když to třeba nebudou zázračné prodeje, budou a to se počítá. Slevy na Steamu nejsou nějakou jistotou pro vyčkávající hráče. Pokud většina z nich v oku nějakou hru má, koupí si ji. V rámci slev totiž velmi často sáhneme po titulu, který nás kdysi zaujal, ale ne tolik, abychom si ho tehdá koupili, zatímco se slevou s tím nemáme problém. Anebo si u jiného titulu řekneme „sice se mi to nezdá, ale za tuhle cenu je to akceptovatelné riziko“.

Nu a v neposlední řadě takovéto prodeje rozšiřují komunitu kolem daných her a vývojářů, a to není nikdy na škodu, když se chystáte vydat novou hru.

Nejnovější články