Secret World se bude free-to-play bránit co nejdéle
zdroj: tisková zpráva

Secret World se bude free-to-play bránit co nejdéle

10. 7. 2012 12:28 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Dnes se zdá být záměr vydat MMORPG s tradičním systémem měsíčním plateb jako zpátečnictví, sebevražda a pro některé lidi snad i zlodějna. Ostatně, mnozí naznačují, že za chvíli to bude platit i pro tradiční hry. Jenže Funcom, tentokrát zastoupen osobou Ragnara Tornquista, si stojí za tím, že jejich čerstvé MMORPG Secret World má smysl v tradičním modelu měsíčních plateb a ten hodlají udržet, jak nejdéle to půjde.


Celý rozhovor, který doporučuji vašim zrakům, se týká různých věcí, třeba i toho, proč se Funcom vykašlal na E3 a proč je hra vlastně takovým skromným (ale z prvních dojmů povedeným) dílkem pro fajnšmekry a ne širokou veřejnost – tedy alespoň marketingovým záběrem. Nás ale momentálně bude zajímat spíše otázka placení za hru. Podle Tornquista zatím není nutné, aby hra s takovýmito ambicemi startovala hned v režimu free-to-play.

Jasně deklaruje: „Žádná AAA hra nestartovala s free-to-play modelem. Vím, že Guild Wars 2 se blíží a je free-to-play, ale také má obchod s předměty a já nevím, co přesně se tam bude prodávat (Tornquist by měl navštívit GW2 blog, je to tam uvedeno - pozn. red.). Náš obchod s předměty je ryze kosmetická záležitost, věci, které jsou pěkné, ale ne klíčové pro hru. Chtěli jsme model s měsíčními poplatky proto, že hráči raději platí měsíčně, aby dostali novou službu, či obsah se vším, co je k dispozici, než aby byli neustále kasírováni za malé položky“.

Což je samozřejmě otázka, úspěch free-to-play přechodu LOTRO ukazuje, že naopak pro některé hry je tento model spásným a tedy možná hráči raději platí za drobné položky a hrají zdarma... ale zase to řekněte milionům hráčů World of Warcraft. Každopádně, Funcom si za svým měsíčním modelem stojí. „Je to pro nás důležité. Model s měsíčními poplatky podporuje existenci velkého týmu, který konstantně pracuje. Máme plány na dlouhou dobu dopředu. Na obsah, který bude vycházet pravidelně a také obsah, který se objeví velmi brzy. Je to jediný model, který dává smysl v kontextu, kdy chceme hráčům nabídnout živoucí, dýchající svět, který neustále vylepšujeme“.

Každého ale logicky napadne Age of Conan a jeho diskutabilní přechod na F2P. I na to má Tornquist odpověď. I když možná trochu šalamounskou a možná i trochu pesimistickou. „Ten přechod Conana nás hodně o free-to-play naučil. Bude Secret World za pět nebo deset let ode dneška free-to-play? Určitě, jsem si tím jist. Ale to je za hodně dlouhou dobu. Momentálně jsme zcela oddáni tomuto obchodnímu modelu a dokud nám budou lidé ochotní platit, aby dostali neustávající přísun obsahu, budeme se jej držet“.

Proč je tedy Funcom tak odhodlán držet se měsíčních poplatků, a proč tvrdí, že je lepší pro hráče? Nu, dochází k tomu, k čemu mnoho dalších pozorovatelů – totiž, že pokud chcete ve free-to-play modelu užívat hru se vším, co má, stojí vás to hodně, hodně peněz. Pro Tornquista jde primárně o to, jak bude distribuován dodatečný obsah. „Hráči budou, v rámci free-to-play, platit víc, aby zasponzorovali probíhající vývoj. Pro mne a myslím, že i pro tradiční MMO hráče, je model s měsíčními poplatky srozumitelnější“.

Palčivou otázkou ale zůstává, zda ti, kteří ocení měsíční poplatky, budou v dostatečném množství, aby vyvážili absenci těch, kteří raději hrají zdarma, a pak vědomky i nevědomky platí mnoho malých transakcí...

Nejnovější články