Původní X-Com měl namále - byl dvakrát skoro zrušen
zdroj: tisková zpráva

Původní X-Com měl namále - byl dvakrát skoro zrušen

29. 3. 2013 15:45 | Téma | autor: Adam Homola |

Líbila se vám nedávná XCOM: Enemy Unknow od Firaxis? Moc nechybělo a hra by vůbec nevznikla. Ne snad kvůli Firaxis nebo 2K, ale kvůli tomu, že před skoro dvaceti lety nemusela vzniknout série X-Com, a tak by tvůrci Civilizace neměli nač navázat. Původní UFO: Enemy Unknown (taky známá jako X-Com: UFO Defense) byla totiž dvakrát málem zrušena. V jednu chvíli byla hra prý dokonce oficiálně ve stavu “zrušeno”, ale naštěstí se jí ujali ti správní lidé, a tak tu dnes máme nejenom oblíbenou strategickou sérii, ale i nedávný povedený pokus o restart od Firaxis.

Poprvé měla hra na kahánku už když ji tvůrci navrhovali tehdejšímu vydavateli Microprose. Hlavouni Microprose designový dokument Juliana Gollopa moc nepobrali a prý vůbec nechápali, jak by měla hra fungovat. Asi proto, že Gollop žádný design dokument nikdy předtím nenapsal a nevěděl tedy jak na to. “Musel jsem jet přímo k nim a osobně jim to všechno vysvětlit. Měli na mě spoustu otázek. Steve Hand mi řekl, že ten dokument byl fakt špatný a nebýt toho, že jsme udělali Laser Squad, tak by projekt zrušili,” podělil se o své zážitky Gollop.

V prvním případě však celý projekt zrušení jen těsně minulo. Tvůrci mohli pracovat v klidu dál a opravdové zastavení vývoje je teprve čekalo. V roce 1993 totiž firma Spectrum Holobyte koupila Microprose, její zástupci se přišli na hru podívat a nelíbila se jim - vývoj projektu tak oficiálně zrušili.

“Naštěstí se dali dohromady šéfové z Microprose a na setkání rozhodli, že projekt bude pokračovat. Což mimochodem Spectrum Holobyte ani neřekli. Takže vlastně jen díky podpoře anglického Microprose se ten projekt zachránil,” řekl Gollop, jak reportuje PC Gamer.

Pak prý nastala chvíle, kdy Spectrum Holobyte potřebovali vydat nějakou hru na konci fiskálního roku, což byl březen 1994. Jeden z šéfů Microprose údajně zašel za vedením Spectrum Holobyte s tím, že ten projekt, který chtěli zrušit, nezrušili. Hra prý tehdy ještě nebyla vůbec hratelná a vývojáři si museli dát hodně přesčasů, ale nakonec to zvládli. Podobných historek o skoro zrušených úspěšných hrách bychom našli několik - jedna z nejznámějších je třeba o The Sims. Tehdy prý moc nechybělo a Wrightův projekt dostat stopku. Nakonec se z toho vyklubala dlouholetá série a zároveň i svým způsobem dojná kráva pro EA.

Nejnovější články