Proč dostalo Killzone 2 od EDGE 7/10?
zdroj: tisková zpráva

Proč dostalo Killzone 2 od EDGE 7/10?

13. 2. 2009 14:14 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Britský časopis opět šel proti proudu a udělil o něco nižší známku než všichni ostatní. Proč? Měl dost argumentů?

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Killzone 2 (naše recenze, 9/10, vyjde 27.února, příští týden k ní vyhlásíme soutěž o zajímavé oblečení) je považována za jednu z nejlepších stříleček na PlayStation 3. Prakticky všude možně si vysluhuje chvalozpěvné devítky a i v naší recenzi byla označena za „špičku soudobého akčního žánru“. Jenže pak přišel britský renomovaný časopis EDGE a Killzone 2, kterému si doposud nikdo "nedovolil" dát hodnocení nižší než 8/10, napařil "pouhou" sedmičku. Je v případě Killzone 2 tahle známka na místě, resp. má pro to autor textu opodstatněné a pádné argumenty?

Ve své recenzi chválí víceméně to samé, co všichni ostatní – epické pasáže, skvěle animované postavy, úžasné grafické ztvárnění. Píše také o tom, jak intenzivně Killzone 2 zobrazuje opravdovou válečnou vřavu, k čemuž pomáhá i velmi slušná AI nepřátel. Co se ale autorovi recenze v EDGE na Killzone 2 hodně nelíbilo, to je příběh. „Příběh je tak povrchní, že byste mohli hrát jednotlivé levely na přeskáčku a vůbec byste to nepoznali,“ píše se v recenzi. Stěžují si také, že v příběhu hodně opisují z filmů jako Vetřelec, Zachraňte vojína Ryana nebo Starship Troopers. Co je zajímavé, v recenzi si autor stěžuje na to, jak postavy ve filmu „hrají“. Tvrdí, že technologie by jistě umožnila mnohem lépe „zahrané“ postavy.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
nové obrázky

Negativní argument, který by se ještě dal docela pochopit, je, že v Killzone 2 musíte plnit mnohdy úkoly, která už jsou snad těmi největšími FPS klišé. Dostanete za úkol ovládat střílnu, jindy máte dojít pro bazuku a zničit tank, setkat se s týmem a pak nějakou dobu střežit místo a chránit je před nepřáteli. „Když máte k dispozici tolik milionů dolarů, alespoň byste ta klišé mohli udělat zajímavými,“ říká autor recenze. „Kdepak tady. Polovina kapitol působí jako multiplayerové mapy plné botů a náhodných waypointů.“

U časopisu EDGE je jinak speciální, že recenze nejsou nikdy podepsané konkrétní osobou, která ji psala. Také je u nich známé, že nemají rádi klišé a výrazně oceňují inovativní projekty. A hlavně, časopis EDGE je vždycky o něco přísnější než všichni ostatní (viz např. aktuální udělení 2/10 pro Lord of the Rings Conquest). Zakládá si na tom, že při svém hodnocení využívá celou desítkovou hodnotící škálu, takže má stupnici posunutou o pár bodů níž než naprostá většina ostatních médií. O což se mimochodem snažíme i my a docela často kvůli tomu narážíme u části čtenářů (navyklých na stupnici odjinud, např. u Cryostatis, i když tam mnozí zapomínali zohledňovat vysokou prodejní cenu - pozn.ed.) i výrobců her. Zatímco u konkurence se v poslední době stává zvykem, že se hodnotí hry spíše v rozmezí 5/10 – 10/10, EDGE proti tomu ostře brojí, a Killzone 2 je toho zářným příkladem.

Otázka do diskuze: Myslíte, že časopis EDGE podal dost argumentů pro své nižší než běžné hodnocení této hry jinde?
zdroj: EDGE, WP

chewiedc

Nejnovější články