zdroj:
tisková zpráva
Killzone 2 (naše recenze, 9/10, vyjde 27.února, příští týden k ní vyhlásíme soutěž o zajímavé oblečení) je považována za jednu z nejlepších stříleček na PlayStation 3. Prakticky všude možně si vysluhuje chvalozpěvné devítky a i v naší recenzi byla označena za „špičku soudobého akčního žánru“. Jenže pak přišel britský renomovaný časopis EDGE a Killzone 2, kterému si doposud nikdo "nedovolil" dát hodnocení nižší než 8/10, napařil "pouhou" sedmičku. Je v případě Killzone 2 tahle známka na místě, resp. má pro to autor textu opodstatněné a pádné argumenty?
Ve své recenzi chválí víceméně to samé, co všichni ostatní – epické pasáže, skvěle animované postavy, úžasné grafické ztvárnění. Píše také o tom, jak intenzivně Killzone 2 zobrazuje opravdovou válečnou vřavu, k čemuž pomáhá i velmi slušná AI nepřátel. Co se ale autorovi recenze v EDGE na Killzone 2 hodně nelíbilo, to je příběh. „Příběh je tak povrchní, že byste mohli hrát jednotlivé levely na přeskáčku a vůbec byste to nepoznali,“ píše se v recenzi. Stěžují si také, že v příběhu hodně opisují z filmů jako Vetřelec, Zachraňte vojína Ryana nebo Starship Troopers. Co je zajímavé, v recenzi si autor stěžuje na to, jak postavy ve filmu „hrají“. Tvrdí, že technologie by jistě umožnila mnohem lépe „zahrané“ postavy.



nové obrázky
Negativní argument, který by se ještě dal docela pochopit, je, že v Killzone 2 musíte plnit mnohdy úkoly, která už jsou snad těmi největšími FPS klišé. Dostanete za úkol ovládat střílnu, jindy máte dojít pro bazuku a zničit tank, setkat se s týmem a pak nějakou dobu střežit místo a chránit je před nepřáteli. „Když máte k dispozici tolik milionů dolarů, alespoň byste ta klišé mohli udělat zajímavými,“ říká autor recenze. „Kdepak tady. Polovina kapitol působí jako multiplayerové mapy plné botů a náhodných waypointů.“
U časopisu EDGE je jinak speciální, že recenze nejsou nikdy podepsané konkrétní osobou, která ji psala. Také je u nich známé, že nemají rádi klišé a výrazně oceňují inovativní projekty. A hlavně, časopis EDGE je vždycky o něco přísnější než všichni ostatní (viz např. aktuální udělení 2/10 pro Lord of the Rings Conquest). Zakládá si na tom, že při svém hodnocení využívá celou desítkovou hodnotící škálu, takže má stupnici posunutou o pár bodů níž než naprostá většina ostatních médií. O což se mimochodem snažíme i my a docela často kvůli tomu narážíme u části čtenářů (navyklých na stupnici odjinud, např. u Cryostatis, i když tam mnozí zapomínali zohledňovat vysokou prodejní cenu - pozn.ed.) i výrobců her. Zatímco u konkurence se v poslední době stává zvykem, že se hodnotí hry spíše v rozmezí 5/10 – 10/10, EDGE proti tomu ostře brojí, a Killzone 2 je toho zářným příkladem.
Otázka do diskuze: Myslíte, že časopis EDGE podal dost argumentů pro své nižší než běžné hodnocení této hry jinde?