Nezávislý rozcestník: RPG z inkoustu a myšího kožíšku
zdroj: tisková zpráva

Nezávislý rozcestník: RPG z inkoustu a myšího kožíšku

1. 5. 2013 13:30 | Téma | autor: Marek Král |

Dneska vás Nezávislý rozcestník nasměruje k západním břehům RPG, kde myši nosí loutny na zádech. Navíc do zimy, kde se odehrává Hra o trůny a kde sněhové vánice nedají Eskymákům spát. Zatuchlé kobky vás posléze zahřejí u srdce stejně jako pohled na jedno RPG z tuší poškrábaného papíru.

Na západní frontě (ne)klid

▪ Francouzský animátor Lionel „Seith“ Gallat, který nabírá zkušenosti od dob Prince egyptského po současné animované snímky jako Já, padouch a Lorax, se inspiroval Disneyho Robinem Hoodem, La Fontainovými bajkami, herními klenoty Ico, Gothic a Dark Souls, aby pak tvořil a nakonec stvořil temný středověký svět se zvířátky.

Jeho bardská myš se ve hře Ghost of a Tale vydá na tajuplný ostrov Periclave, který prý kdysi sloužil jako předsunutý tábor krysí armády. Teď prý na něm už jenom straší. Jestli je to skutečně pravda, se malý myšák ostatně dozví. Má tam totiž v plánu nejenom připlout, ale i uloupit poklad v tamní vysoké věži.

Ačkoliv je to Gallatova herní prvotina, dělá si ji v Unity sám. Nedávnou kampaň na Indiegogo rozjel z toho důvodu, aby mohl zaplatit šikovné lidi, jako je mladý skladatel Jeremiah Pena, kteří se nabídli na projektu spolupracovat. Sice od této akční adventury/RPG nemůžete čekat druhý Skyrim, zato si buďte jistí, že pokud hra zaboduje, pravděpodobně z ní časem bude něco víc. Ghost of a Tale by mohla vyjít již příští rok.

...

Son of Nor je další akční adventura vyvíjená v Unity, tentokrát však i se společnou hrou až pro čtyři. Ve světě, kde proti sobě stojí dvě božstva: Nor, měsíční bohyně lidí, a pán světla Lur, kterého uctívá ještěranská rasa Sarahul, vládne magie, boj a hádanky.

V kůži vámi zvoleného hrdiny se naučíte telekinezi, budete mít možnosti měnit svět a ani magie ohně a větru vám nebude cizí. Nic však nedostanete jen tak, vaše schopnosti si vyžádají oběť. Za spásou lidské rasy, nebo alespoň toho, co z ní zbylo, budete rovněž čelit zrádným hrátkám od těch, od kterých byste to nejmíň čekali.

Nápad na Son of Nor se zrodil ve snu, jak říká Julian Mautner, vedoucí vývoje Stillalive Studios. Dost slušný, musím říct, když v týmu vidím Daniela Sluschnyho. Vyhlížejte Kickstarter a vydání v létě příštího roku.

...

▪ Jiná hra na čaroděje, která se výtvarně podobá starší Dark Messiah of Might and Magic, vás ve své demoverzi s pořadovým číslem 0.2 vhodí do bizarně gotického chrámu, ve kterém, stejně jako v Dark Messiah of Might and Magic, bojujete a řešíte hádanky. Dojde však na twist. In Verbis Virtus vám totiž umožní přiložit k puse mikrofon a říct: „Budiž světlo,“ a bude světlo. A nebojte, magických zaklínadel je tu víc. Ačkoliv si hra uvědomuje svůj původ v UDK, nepřehání to s grafickými orgiemi za každou cenu, což by mohl ocenit nejeden kouzelník.

...

▪ Tvůrci z Železné věže přináší dubnovou zprávu z vývoje Age of Decadence: Hra teď nekrade a vystačí si s 1 GB paměti. Načítání je tak o 50 až 90 procent rychlejší. Z plánu vydat samostatně Arénu, s nově odladěným bojovým systémem a na novém enginu za cenu pěti dolarů, nakonec sešlo. Tvůrci si to rozmysleli.

Testování beta verze mapy Maadoran a přilehlých lokací, včetně herního systému, proběhne začátkem letošního června. Závěrečné obrázky pak názorně ukazují, jak můžete dopadnout, když hrajete za nerozhodného vraha, který se dostane do těsné blízkosti svůdně krásné Lorenzy.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Zima se blíží

▪ Také dánské modifikaci A Clash of Kings, která převádí oblíbenou Hru o trůny do světa Mount & Blade: Warband, vyšlo dubnové hlášení. V něm tvůrce slibuje verzi 0.91, která vychytá všechny hlášené chyby. Rovněž dorazí největší novinka, a to vlastní bitevní scénáře. Ty si budete moct tvořit sami a pak je zkoušet tělo na tělo se svým oblíbeným sokem. Tvůrce modifikace mimo jiné vylepšil rodové praporce, aby se hodily k erbovním zbrojím. Jejich modely a textury vytáhl také.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

▪ Studio Glowforth píše příběh eskymáckého otce Ataataqa a jeho syna Hika, kteří se musí spolehnout sami na sebe. Otec Ataataq je silný, zbuší kdekoho a zvládá šplhat a lézt takřka po čemkoliv. Syn Hiko je bohužel slabý a s jeho zdravím to jde z kopce.

V adventurní plošinovce The Last Inua tak vzniká neobyčejné pouto dvou hlavních postav, které nejsou pouhými herními objekty. V popředí eskymácké kultury plné mýtů a legend se budou snažit přežívat drsné arktické podmínky, aby se nakonec postavili čelem daleko většímu zlu. Zlo by mohl zlomit nemocný Hiko, který v sobě objeví magické schopnosti mocnější než fyzická síla jeho vlastního otce. Téma zodpovědnosti si zažijete už letos v zimě, kdy hra vyjde na iOS, Windows a OS X.

...

Ale v podzemí je teplo

▪ Pokud vás minula Dungeon Hearts, která skládá prvky takzvané spoj tři, RPG, a celé to graduje po způsobu herní rychlovky Canabalt, pak si ji dožeňte. Christopher Pavia alias jednočlenný tým Cube Roots hru tvořil s nostalgickou láskou k 8/16bitovým JRPG, které vycházely v 80. a 90. letech. Ve hře tak rozpoznáte inspirační vlivy ze sérií Puzzle Quest, Final Fantasy nebo Dragon Warrior/Quest.

...

▪ Dvoučlenný tým Horrific Games kráčí ve stopách Dark Souls a vyvíjí svůj vlastní 3D roguelike Sojourn. V temných kobkách nicméně nebudete sbírat zkušenosti, natož levely, ale takzvané dovednostní body. Ať už za zabití tuhého nepřítele, za objevení tajné lokace nebo za spočinutí v zatuchlé knihovně, kde si do hlavy nasypete moudra. Díky nim pak získáte dovednosti jako zpívání kouzel, nošení těžkých brnění bez postihu nebo schopné paklíčování. Tichošlápci rovněž ocení možnost nepřátele obcházet. Vývoj Sojourn sledujte s námi.

...

▪ Jiný roguelike, ale už klasického formátu, Espagoth Quest od Luka „Shade“ Pattinsona vyšel v dubnové aktualizaci v doposud nehotové verzi alfa 02. Mimo tradiční pojetí, které vás nevede za ručičku, neposkytuje pohodlí moderních checkpointů ani jiných úlev, takže budete umírat se ctí, a to velmi často, je k ozkoušení zcela zdarma.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

▪ Výtvarník/vývojář Jesse Gallagher přemýšlel, jak se odlišit od zástupů retro her, konkrétně retro dungeonů. A napadlo ho tohle: „Hra není cel-shadovaná, veškerý obraz se vytvářel ručně. Tužkou, perem a tuší jsem ho kreslil klasicky na papír,“ říká.

Kickstarterový projekt Paper Sorcerer, na který se chytili milovníci série Wizardry a Etrian Odyssey, stejně tak fanoušci taktiky namísto grindu, se s více než 13 tisíci dolary zafinancoval. S partou čtyř bijců a dalších dvou náhodných, které potkáte cestou, se koncem letošního roku vypravíte na platformy iOS a Android; na Windows a OS X se dostane až následně. O tom, jestli vás bude staromilské RPG v barvách inkoustu a papíru bavit, se přesvědčte v herním demu.

Jaké tipy máte vy? Nedávno zakoupené indie hry, které byste chtěli doporučit, nebo naopak tituly, od kterých byste rádi čtenáře odradili, nově objevené stránky zapadlých nezávislých tvůrců, tipy na videoherně-filmový / hudební / divadelní / prostě umělecký under/over-ground, cokoliv. Nebojte se napsat do diskuze. Prozraďte rovněž, jakou hru budete v nejbližší době hrát a na jakou další se těšíte.

Nejnovější články