Komentář Michala Rybky k svádění násilností na hry
zdroj: tisková zpráva

Komentář Michala Rybky k svádění násilností na hry

18. 3. 2009 15:15 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Vývojář odmítá názory, že by mezi hraním a zvýšenou hladinou agrese existovala souvislost.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Patrně poslední školní masakry v zahraničí nebo, kdo ví, možná i studie citované psychology v nedávném televizním pořadu Milénium na ČT24 donutily Michala Rybku k napsání komentáře pro dnešní Lidové noviny. Tento herní vývojář z 2K Czech, recenzent Levelu a také psycholog se v něm pozastavil nad módním sváděním excesů na hry. Předložil hned několik pádných protiargumentů pro podpoření svého názoru, že mezi hraním násilných titulů a zvýšenou hladinou agrese neexistuje přímá, prokazatelná souvislost. Zcestnou logiku má podle Michala Rybky i snaha o omezení legálně držených zbraní, protože jádro problému vnímá úplně jinde, obvykle ve frustraci ženami odmítnutých mužů. Pod celý jeho komentář se můžeme bez rozpaků podepsat a zaslouží si, aby o něm věděli všichni široko daleko - úryvek:

    Hry hrají desítky milionů lidí, proto bychom měli být schopni předpokládané negativní dopady celkem jednoduše pozorovat. Předpokládejme, že násilné hry opravdu svádí hráče k násilí. Velmi konzervativně si řekněme, že k násilí přivedou desetinu promile lidí, kteří hru hrají (tedy jednoho z deseti tisíc). Pro každý trochu úspěšnější titul, který prodá milion kusů, bychom měli mít alespoň sto případů násilí inspirovaného danou hrou. Pokud náš předpoklad platí, pak bychom měli ročně pozorovat celosvětově desítky tisíc případů, kdy běsnící hráči vyvraždí svou rodinu anebo někoho jiného. Pozorujeme jednotky až desítky „podezřelých“ případů ročně, což žádný vztah neprokazuje. Naopak se zdá, že hraní násilných her hráče vybíjí formou katarze a ti jsou pak v reálném životě méně agresivní než ti, kteří se potřebují vybít při sportovním zápase... [kompletní komentář Michala Rybky na Lidovky.cz]
zdroj: Lidové noviny, Bludr

jd

Nejnovější články