Kdo může za nepovedeného Tomb Raidera?
zdroj: tisková zpráva

Kdo může za nepovedeného Tomb Raidera?

3. 9. 2003 21:21 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Tomb Raider: Angel of Darkness se i přes relativně slušnou prodejnost rozhodně nemůže označovat za povedenou hru, a to především kvůli nedoladěnému ovládání a množství chyb zmíněných v recenzi.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Jak dnes odhalil insiderský komentář na GameBunker, na vině je vedle tvůrců z Core Design především vydavatel Eidos, který nutil studio odevzdat hru o několik měsíců dříve, než bylo původně v plánu. Tomb Raider: AoD se měl na trhu původně objevit až v listopadu 2003, ale už od léta minulého roku nutil Eidos vývojáře vydat hru dříve. Termínem se nejprve staly Vánoce 2002, později únor 2003 a nakonec léto 2003. Pokud by Core Design poslední datum nezvládli, údajně by čekal téměř všechny zaměstnance vyhazov. S nižší kvalitou finálního produktu má prý co dočinění též fakt, že během těchto měsíců tvůrce opustili dva klíčoví pracovníci a zbývající programátor umělé inteligence údajně nebyl - eufemisticky řečeno - tím úplně nejlepším, který kdy chodil po světě.

Ačkoliv nakonec dopadla hra poněkud nešťastně, Eidos dosáhl, čeho chtěl a peníze za její prodej si mohl započítat do příslušného a jinak zřejmě dost slabého finančního roku. Zbytek příběhu o nepodařeném zmrtvýchvstání Lary Croft už znáte. Zakladatelé Jeremy a Adrian Smithovi museli firmu opustit a spolu s dalšími asi 30ti bývalými zaměstnanci Core rozjíždějí novou firmu, zatím nazývanou jako Circle Studios. Jak potvrdili zástupci Eidosu, bratři po odchodu neměli ve smlouvě žádné další omezení činnosti v herní branži, jak se spekulovalo. Co bude nyní Core Design vyvíjet není úplně jisté, ale Eidos toto jméno už z principu pohřbít nechce. Firma údajně vedle Angel of Darkness tvořila i jiný a dosud neohlášený projekt, další hru ze série Fighting Force, která dle dostupných informací vyhlížela skutečně nadějně. Eidos však její vývoj u Core ukončil a co (a zda vůbec) s ní udělá, je nyní ve hvězdách. Původně měla být dokončena v únoru 2004.

A aby těch zpráv z herního zákulisí nebylo příliš, máme tu jednu ryze praktickou záležitost - nový patch ve verzi 49 pro Tomb Raider: Angel of Darkness můžete ve velikosti 9 MB stahovat lokálně odsud. Opravuje řadu chyb podrobně popsaných zde a vedle toho přináší i pár vylepšení jako například zabudovaný benchmark.

kate

Nejnovější články