Řada technickým žargonem nedotčených lidí tehdy netušila, jaké konkrétní přínosy tato technologie bude mít pro ně jako obyčejného hráče, ale nyní už víme více. V první řadě si zrekapitulujme, že technologie HDR umožňuje k nasvětlení scény použít barev nacházejících se mimo rozsah běžného RGB modelu. To v zásadě znamená následující: jasné objekty jsou skutečně jasné, tmavé objekty skutečně tmavé a u obou jsou jasně zřetelné detaily. Dále je nutno říct, že v případě technologie HDR se jedná o novinku pouze co se herního průmyslu týče. Už nějaký čas tato technologie nachází uplatnění ve světě filmu, mimo jiné i díky ILM George Lucase.
Vždy se samozřejmě jedná o hru se světlem. Ať už jde o tzv. blooming efekt, kdy jsou rozmazány hrany objektu umístěných před světelným zdrojem. Popřípadě detailnější a věrnější ztvárnění oblohy a vodní hladiny, nebo přirozenější znázornění lomu světla. Výsledný dojem dosažený kombinací více HDR efektů je skutečně velmi působivý. Detailnější rozbor HDR efektů najdete v článku na Bit-Tech a zde je galerie s renderovanými HDR modely na fotkách.
Level Lost Coast, kde bychom si tyto efekty měli mít možnost poprvé vychutnat, by měl být distribuován zdarma pro všechny majitele Half-life 2 prostřednictvím Steamu v průběhu července. Doug Lombardi z Valve vyvrátil fámy, že by ke zpoždění (level měl být původně dokončen v březnu) došlo na žádost ATI, která údajně chtěla vypuštění Lost Coast spojit s oficiálním oznámením svého nového grafického chipu R520. K posunutí termínu došlo jen z vůle Valve, kteří stále dolaďují detaily. Poměrně nepříjemnou zprávou jsou ovšem hardwarové požadavky, které nejsou menší než 1 GB RAM, 2-3 GHz procesor a grafická karta řady ATI X800 nebo GeForce 6800.