EA vystřihla Taliban z Medal of Honor
zdroj: tisková zpráva

EA vystřihla Taliban z Medal of Honor

1. 10. 2010 18:48 | Téma | autor: Petr Poláček |

Electronic Arts a tvůrci z Danger Close Studios dnes v postu na homepage válečné akce Medal of Honor oznámili, že ze hry odstranili rozruch vzbuzující možnost hrát v multiplayeru za příslušníky hnutí Taliban. Nic se však nejí tak horké, jak to vypadá, v zásadě jen došlo k přejmenování Talibanu na Nepřátelské síly.

Od chvíle, kdy se veřejnost letos v srpnu o možnosti hrát za Taliban dověděla, se v souvislosti s hrou nemluvilo prakticky o ničem jiném. Kritika pršela na tvůrce z různých stran, zejména od rodin vojáků bojujících aktuálně v Afghánistánu, ale své si přisadili i vojenští a političtí činitelé, apelující na obchody, aby hru odmítli prodávat.

Tvůrci se všem těmto výpadům bránili, nejčastěji používajíc argument: „Medal of Honor pouze odráží daný fakt, že každý konflikt má dvě strany“. Popřípadě: „Nabízíme hráčům možnost hrát za obě strany. Každý z nás to vlastně dělá už od mala – někdo je policajt, ten druhý holt musí být zloděj.

Jeden výpad vůči hře však stíhal druhý, jedna obrana tvůrců šla za druhou, a tak došlo na logické rozhodnutí – Taliban musí pryč.

Producent hry Greg Goodrich vysvětluje v oficiální stanovisku na MoH homepage rozhodnutí takto (přeloženo bez krácení a úprav):

Během několika posledních měsíců se nám na konto multiplayeru v MoH ozývali lidé z celého světa – hráči, aktivní vojáci, přátelé i rodiny žen a můžu bojujících v Afghánistánu. Jejich ohlas na hru byl z větší části pozitivní, za což je jim celý MoH tým vděčný.

Na druhé straně jsme však nasbírali spoustu ohlasů a od přátel a rodin vojáků padlých v Afghánistánu, kteří se zařazením Talibanu v MoH ne úplně zcela souhlasili. Pro MoH tým byl hlas této skupiny velmi důležitý. Je to hlas, který si zaslouží, abychom mu naslouchali. Je to hlas, na kterém nám záleží. Z toho důvodu, a také proto, že Medal of Honor (tým) si hluboce váží amerických a spojeneckých vojáků, jsme se rozhodli změnit název nepřátelské frakce v MoH multiplayeru z Taliban na nepřátelské síly.

Hráčů se tato změna přímo nedotkne, protože nijak zásadně nemění hratelnost – děláme ji kvůli mužům a ženám v aktivní službě a kvůli rodinám těch, kteří padli v boji. Tato série (MoH) nikdy svévolně nezneuctí, ať už vědomě, nebo nevědomě, vaši památku.

Všem ve službě – ceníme si vás, děkujeme vám a to co děláte nebereme jako samozřejmost. A všem vojákům, námořníkům, letcům a mariňákům, sloužícím právě teď za mořem vzkazujeme, zůstaňte v bezpečí a vraťte se brzy domů“.

Víc už k tomu není třeba dodávat, úsudek si musí udělat každý sám podle svého postoje. Hra vychází 15. října tohoto roku pro PC, X360 a PS3.

Update:

Producent hry Greg Goodrich se nejenom o dnešním rozhodnutí rozpovídal pro Gamasutru – koho téma zobrazení reality ve hrách zajímá, neměl by si interview nechat ujít.

Z Goodrichových odpovědí přitom vyplývá jeden důležitý fakt: tvůrci se chtěli od začátku zaměřit na osobnosti – vojáky, ne na konflikt samotný.

Základ Medal of Honor her vždycky tkvěl v autenticitě a respektu pro vojáka, a zároveň byl vždy prostý jakékoli politického podtextu a politické diskuse,“ objasňuje motivace tvůrců Goodrich. Více už v rozhovoru.


Nejnovější články