Mathieu Willem to říká jasně: „Driver: SF bude vyžadovat permanentní připojení k internetu“. Důvod? „Vychází ve stejnou dobu jako konzolové verze“. Takže přeloženo – Ubisoft se natolik bojí ovlivnění prodejů na všech platformách upirátěnými PC verzemi, že se raději vrátí k nepopulárnímu, ale velmi dlouho neprůstřelnému systému ochrany. Konzolové verze toto DRM mít nebudou.
Driver: SF bude obsahovat i Uplay Passport systém, který představuje jednorázový kód, který bude přiložený ke hrám a zpřístupní multiplayer a online funkce. Pokud tedy koupíte bazarovou hru s použitým kódem, budete si muset (pokud chcete hrát multiplayer) koupit nový za cenu cca 8 eur na PS3 a PC a 800MS na X360. Směřování směrem k online passům lze pochopit, stejně nebude drtivá většina hráčů, kteří hry kupují, zasažena, ale neblaze proslulé DRM?
Zde leží pořádný problém. I když bude DRM obsahovat určitou pauzu pro možnost dočasného výpadku, je to celkem otravný prvek. Jistě, pokud na tom bude jako jeho první verze, zajistí pro Ubisoft minimalizaci ztrát z pirátství během prvních dnů, ale je otázka, zda nebude negativní PR nakonec spíše na škodu. Doufejme tedy, že se nám vyhnou někdejší problémy se servery ověřujícími identitu.
27. 7. 2011 14:55 | Téma | autor: Aleš Smutný |
Nedobré zprávy k nám dorazily, Ubisoft se v případě Driver: San Francisco vrátí ke svému starému modelu online ochrany.