Alien: Isolation zůstane věrná atmosféře roku 1979
zdroj: tisková zpráva

Alien: Isolation zůstane věrná atmosféře roku 1979

16. 1. 2014 14:04 | Téma | autor: Ladislav Loukota |

1979 je pro mnohé posvátný rok, protože se v kinech původní Vetřelec, kdyby to někdo nevěděl. Vývojáři z Creative Assembly tvrzením o věrnosti v Alien: Isolation zaplácali celý nový rozhovor pro Edge – zmínili tak několik perliček z původního Scottova filmu i pikanterie dobových problémů kameramanů, a navíc popsali originální způsob, kterým hru protlačili společnosti Sega.

Na počátku bylo bohapusté experimentování – po dokončení Viking: Battle for Asgard se tým pod vedením Juda Bonda a Alistaira Hopa vydal utvořit jednoduchou hříčku, která měla hlavounům ze Segy dokázat, že právě oni mají dostat Vetřelce do svého opečovávání.  Za šest týdnů tak sesmolili triviální hru, v níž hráč de facto skrze komplexní rozhodovací strom navolil xenomorfovi jeho unikátní AI (úplně jsem nepochopil, jestli to pak k něčemu bylo). "Svým způsobem jsme byli prostě jenom fanboyové, chtěli jsme si sestavit vlastní mimozemská prostředí," sdělil Hope, "Ale naše demo se uvnitř kancelářní Segy stalo virálem a zdálo se, že náš sen o hře postavené na původním filmu, není bez šance."

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Dále v rozhovoru Creative Assembly mírní i dojmy, že jde o studio strategických her. Padne tak dávno zapomenutá skutečnost, že studio kdysi tvořilo sportovní hru Rugby World Cup 95 a portovalo titul FIFA pro DOS (kdo dnes ví, co to je?), stejně jako dojde na připomenutí konzolové akce jménem Spartan: Total Warrior.

Pokud by tyto hry měly sloužit jako výkladní skříň nestrategiím, pak by Bond a Hope na svém PR ještě měli zapracovat. Naštěstí následně zmíní, že součástí nového týmu Alien: Isolation jsou i bývalí vývojáři z Cryteku, Ubisoftu a mnoha dalších týmů. Vedle toho však nejlépe zní přísahy ohledně dodržování původní atmosféry. A ne, nejde jenom to, aby v soundtracku hrály táhle smyčce a bylo použito hodně tmy.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Hope s Bondem tak zmiňují, že tým za Alien: Isolation má prý momentálně nejlepší znalost vetřelčí mytologie na světě. Když totiž začal vývoj hry, dostali přístup do archivů 20th Century Fox, čili filmového studia stojícího za původním opusem. Jedním ze znovuobjevených detailů je tak jméno Rona Cobba.

Ačkoliv je v souvislosti se vzhledem snímků mnohem známější H.R. Giger, byl to právě Cobb, kdo stál za podstatnou částí celého vzhledu interiérů, nášivek, lodí a dalších blbůstek, z nichž neodkapávala vetřelčí DNA (navrhl i vlastní verzi monstra). Mnohé z jeho návrhů se nakonec do filmu nedostaly z časových i finančních důvodů. Cobb, jenž pracoval i na Conanovi nebo Hvězdných válkách, se designově blíží Sydu Meadovi, tak více než třicet let poté inspiruje fachmany starající se o UI i další grafiku Alien: Isolation.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Nejde jenom o staré artworky, ale i kontext filmařských nástrojů své doby – světel, kamery, filmového pásu. "Jsme si dobře vědomi, kdy film vznikl," sdělil Bond, "Víme tak, jakou barvu a teplo mají mít naše světla. Ve hře nejsou žádné LED žárovky. Adaptovali jsme pro naše potřeby metodu produkce původního filmu, abychom evokovali dojem ze skutečného místa. Ne z toho v naší realitě, ale z toho na plátně. (...) Ve Vetřelci a dalších filmech své doby tak například vidíte červenou, zelenou a modrou barvu, jak vytvářejí šum nad modrými objekty, na což v moderních filmech jako jsou Transformers díky digitální postprodukci už nedochází. Vidíte v nich čirou modrou. (...) A samozřejmě tedy v postprocesingu hry také používáme podobný šum (jako ve Vetřelci)."

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Jeden z původních, zjevně nepoužitých, Cobbových konceptů, necitováno v rozhovoru, zdroj io9

Postup emualce starých chyb působí dost podobně jako v případě děsivého hororu Routine, který ostatně z Vetřelce i 80. let atmosféry také čerpal pořádnou dávku inspirace (nejděsivější ovšem je, že zatím stále nevyšel). Bylo by nošením dříví do lesa, kdybych zopakoval, že Alien: Isolation zatím vypadá snad až příliš dobře. Je však otázkou, jakou šanci mu dá herní komunita po zkušenostech s předešlým herním Vetřelcem od Gearboxu. Snad však jejich titul dosáhne podobné virality, jako ono původní technologické demo.

Nejnovější články