Bandits: Phoenix Rising - rozhovor
zdroj: tisková zpráva

Bandits: Phoenix Rising - rozhovor

5. 9. 2002 0:00 | Rozhovor | autor: Redakce Games.cz |

Jako každý týden i nyní pro vás máme připraven jeden zajímavý rozhovor, který se tentokrát týká Bandits - střílečky s vozidly z postapokalyptického světa jako vystřiženého z filmu Šílený Max.

Autor: Korgull
Publikováno: 5.září 2002


Zvětšit zdroj: tisková zpráva Měli jsme šanci vyzpovídat producenta společnosti GRIN, Martina Waerna, abychom se dozvěděli něco více o jejich nadcházejícím titulu s názvem Bandits. Jde o automobilovou bojovou hru situovanou do post-apokalyptického světa. Hra jako taková je nyní hotova a už jenom čeká na své vypuštění do obchodů.

Tiscali Games: Můžete se našim čtenářům představit a říci jim i něco málo o tom, co máte společného právě s projektem Bandits?

M.W.: Ahoj, jmenuji se Martin Waern a producentem ve společnosti GRIN. Pro Bandits jsem dělal skriptování a také nějakou 3D grafiku.

Co nám povíte o vývojovém týmu, který na Bandits pracuje? Jsou to ti samí lidé jako u předchozí hry Ballistic?

Ano, je to ten stejný tým, který pracoval také na Ballistics a je to dokonce vidět i na samotné grafice obou her. Tato tvůrčí skupina se skládá asi z deseti těžce pracujících duší, které se snaží ze sebe vydat vše, aby hráčům doručili skutečně skvělý nový druh akční hry.

Co nám můžete prozradit o příběhu hry? Bude příběh hlavní hnací silou celých Bandits?

Ano, v single-playeru bude samozřejmě příběh tvořit velkou část té hnací síly k hraní. Ale také naše dvě trochu odlišné hlavní postavy, Fennec a Rewdalf, dají hráčům důvod se těšit na další dobrodružství, obzvlášť poslouchat jejich vzájemné tlachání je opravdu hodnotné. Fennec je velmi ostříleným řidičem a také je to filozof tohoto týmu, oproti tomu Rewdalf ovládá zbraň. Postavu Rewdalfa lze nejlépe popsat jako vychechtaného skotského skřeta s prstem na spoušti a odporným ksichtem.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Příběh hry začíná tím, že se naši dva hlavní hrdinové, Fennenc a Rewdalf, snaží proplížit na nepřátelské území patřící Flaming Pumpkins, aby zde ukradli destilátor, který dokáže vyrobit kaktusovou pálenku a následně se vrací i s přístrojem zpět ke svému gangu Wolfpacků.

Později oba hrdinové v rámci své běžné činnosti, tedy přepadání konvojů, odpalování vozidel a kradení různých věcí, narazí na jakýsi náklad obsahující také něco, co vypadá spíš nepoužitelně, ale zdá se, že ostatní gangy v pustinách mají veliký zájem dostat tuto věc do svých rukou. V tomto momentě se příběh začíná pořádně rozvíjet a naši hrdinové jsou vrženi do světa Banditů, kde si vytvářejí nové nepřátele, ale také přátele...

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Vypadá to, že vaši designéři čerpali inspiraci rovněž ze série filmů Mad Max (Šílený Max), jaké prostředí nás tedy ve hře vlastně čeká?

Hra Bandits je situována do post-apokalyptického světa. Uvidíte zde staré budovy a během hry rozkládající se konstrukce. Krajina bude různá, od známých post-apokalyptických pouští, po pronikavě studenou zimu a zelené kopce.

Na jaké mise se můžeme těšit v singleplayeru, můžete nám dát nějaký příklad?

Mise budou různorodé. Jednou budete přepadávat konvoje, jindy zase bránit hodnotný náklad před totálním zničením nepřátelskou aktivitou na daném území. V některých misích prostě hráč pojede a bude střílet na všechno, kdežto v jiné mise budou vyžadovat podrobnější plánování, vybavení a vyzbrojení vozidla těmi správnými zbraněmi.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Na to navazuje další otázka - jaké zbraně, typy nepřátel a postaviček budeme moci v Bandits spatřit?

V Bandits si užijete třinácti zbraní, avšak nepočítám některá speciální překvapení, která v single-player hře na hráče čekají. Budou zde kulomety, pušky, brokovnice a celá hromada různých raketometů, granátometů, minometů a také ostřelovací puška vhodná pro překvapivý útok z velké vzdálenosti.

Kolik rozdílných druhů vozidel ve hře vlastně bude?

Každý gang v Bandits bude mít svou vlastní sadu vozidel. Tato vozidla se budou podstatně lišit i co do velikosti, váhy, ovládacích vlastností nebo zbraní. Některá auta jsou malá a rychlá, vybavená pouze nějakým kulometem ke střílení; jiná jsou naopak Zvětšit zdroj: tisková zpráva velká, pomalá a těžce vyzbrojená různými zbraněmi, raketo- a granátomety. Tím, že se vozidla liší i ve váze, se může stát z menšího auta mnohem snazší cíl, když ho lze tím těžkým překlopit. Celkově je v Bandits asi 20 různých typů vozidel.

Hlavní postavy, Fennec a Rewdalf, se často budou setkávat s vůdci různých gangů vyskytujících se v té oblasti. Například zde máme vůdce Flaming Pumpkins, velkého hloupého chlapíka jménem Daud. Jednou z dalších postaviček je generál FC Carter, je to vůdce Crusaderů, vojensky orientovaného gangu.

Jaké další herní prvky považujete za důležité nebo unikátní? Bude zde i něco nového, co ještě nebylo možné vidět v žádné jiné hře?

Podle mého názoru je v Bandits povedený fyzikální model - např. zavěšení kol bude reagovat na každý náraz na povrchu, což vytvoří skutečně realistický pocit z jízdy. Další opravdu dobrou věcí je, že terén se deformuje v reálném čase, takže když např. zasáhne granát nebo raketa zemi, zanechá po sobě kráter. To samo o sobě dává mnoho zajímavých strategických možností.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

A co multiplayer? Jaké budou jeho možnosti a bude zahrnuta také podpora vyhledávače Gamespy?

Bandits budou podporovat hru po lokální síti až pro 20 hráčů, nicméně doporučujeme k dobré zábavě hráčů jen osm. Zakomponována je i podpora internetového hraní, a to jak přes přímé napojení na IP, tak přes Gamespy Arcade.

Jaký engine byl použit při vývoji Bandits? Jak bude tato hra využívat možností posledních GF4 Ti 4400/4600 grafických karet? A co nové karty jako Matrox Parhelia a ATI Radeon 9000/9700?

Obrázek zdroj: tisková zpráva Začali jsme s užitím GRIN 3D enginu, na kterém běžela i hra Ballistics, ale přidali jsme do něj i spoustu nových věcí. Zahrnuli jsme nějaké speciální efekty, které nám dovolují např. rozházet trosky všude okolo, když dojde k výbuchu a docílit tak realistického dojmu. Hardwarovou akceleraci karet využíváme na maximum. Co se týče karet Matrox Parhelia, Bandits podporují "surround gaming system", který hráčům dá šanci rozběhnout Bandits na třech obrazovkách zároveň (viz obrázek vpravo z ECTS - pozn.ed.). Sám můžu potvrdit, že to je fakt skvělý zážitek.

V jakém stádiu vývoje je hra nyní?

Bandits je již zcela hotova a ještě máme pár týdnů na to, abychom ji několikrát prošli a pořádně vybalancovali.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů

Máte v plánu vydat také hratelné demo?

Někdy v době okolo vydání Bandits vypustíme jak single-player, tak multiplayer demoverzi (podle aktuálních zpráv vyjde Bandits demo už zítra - pozn.ed.).

Děkujeme vám za čas, který jste si udělal na naše otázky. Je ještě něco, co byste rád dodal?

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Ano, chtěl bych říct, že Bandits se předvede v tom nejlepším světle a hráči ji jistě shledají novou a zajímavou. Nezapomeňte rovněž sledovat naše stránky www.bandits-game.com, kde najdete jednak více informací o Bandits, ale také nejnovější zprávy.

Stáhněte si: ECTS video (5,5 MB)
Související články: Novinky

 
Korgull
připravil: jd


 
 

Nejnovější články