První závod a pád do hlubin
Hned na začátku má pro vás hra překvapení, které předznamenává celkově rozporuplné zpracování. V prvním závodě na vás čeká hned po startovní rovince velký skokánek. A co se nestane, vaše základní čtyřkolka je moc slabá, a tak nedokáže přeskočit na druhou stranu propasti a vy můžete jen nezúčastněně sledovat, jak se váš borec řítí do hlubin.
Ihned se samozřejmě můžete restartovat zpět na trať jen s malou časovou ztrátou. Ve skutečnosti vás hra většinou hodí o takový kus dopředu, že restartování je v některých pasážích mnohem rychlejší než samotná jízda. Fakt, že na vás hra vybalí podobné faux-pas hned v prvních několika sekundách prvního závodu, sráží první dojmy někam k bodu mrazu.
Fyzika podle Techlandu
Prvním okamžikům ve hře příliš nepomáhá ani herní fyzika, která sice nemá ambice simulovat realitu, ale často nerespektuje ani svá vlastní pravidla. Příkladem je detekce kolizí. Občas váš jezdec narazí při stokilometrové rychlosti čelně do zdi a hra ho jen trochu nasměruje správným směrem. Jindy ale při skoku jen kolem letmo zavadíte o větvičku stromu a vaše vozítko okamžitě exploduje.
V jiných situacích podivná fyzika příliš neruší a stará se především o vaše kaskadérské kousky. Těžko říct, jestli hra není spíš unikátním leteckým simulátorem, protože na některých okruzích strávíte ve vzduchu víc času než na zemi. Skáče se pořád, vysoko a nebezpečně.
Okruhy aneb připravte se na Big air
Tratě jsou však v rámci šíleně arkádového pojetí příjemně variabilní, a pokud jste znudění tradičními automobilovými simulátory, mohl by vás Nail’d zaujmout alespoň tady. Tratím dominují velké nájezdové rampy, často tvořené samotným prostředím. Najdou se i další netradiční specialitky. Jet tunelem proti rozjetému vlaku a „uhni, jak umíš“ nebo proskakovat za jízdy otevřené vagóny, to tu ještě nebylo.
Všechny tratě jsou také prošpikované nejrůznějšími zkratkami, odbočkami a křižovatkami. Nikdy sice nemůžete zabočit špatně, ale některé pasáže je mnohem výhodnější projet určitou trasou. Pokud budete chtít mít nejlepší čas, nevyhnete se opakovanému projíždění.
K tomu vás bohužel bude nutit i hlavní herní režim, který má sice slušnou výdrž, ale za cenu neustálého omílání stejných nebo podobných tratí. Okruhy jsou navíc velmi dlouhé a hra vás nutí k postupu dál každou trať projet třikrát. Pokud získáte zlatou medaili, můžete se v kariéře posunout o závod dál, to je vše. Závodů je v hlavní kariéře 70, tratí celkem 14.
Po každém závodu máte možnost prohlédnout si svou jízdu v Replay módu. V něm ale bohužel chybí nějaký divácky atraktivní režim, můžete se na svou jízdu podívat jen z několika, ne příliš šikovně zvolených úhlů, což je velká škoda. Replaye si také nemůžete ukládat.
Příliš variabilní není ani vozový park. Dopravní prostředky jsou ve hře totiž všehovšudy dva, motorka a čtyřkolka. Obě si můžete dál upravovat a vylepšit si například motor, řídítka nebo odpružení. Kvůli absenci oficiálních licencí i fyzikálního modelu, který by na různé komponenty dokázal nějak reagovat, je však veškerá customizace jen pouhé vylepšování statistik.
Ovládání
Ovládání obou vozítek je příjemné a velmi pohodlné. Nemusíte se příliš starat o brzdu nebo smyky, za to musíte dávat velký pozor, abyste trefili další skokánek. U obou strojů máte také k dispozici boost, který na krátkou dobu rapidně zvýší vaši rychlost. Ten je v Nail’d ještě doplněn grafickým efektem rozmazání obrazu a vyblednutím všech barev. Hra plně podporuje ovladač Xboxu 360 a po jeho zapojení k PC nemusíte nic konfigurovat a všechna tlačítka dělají to, co byste od nich čekali. Ovládací schéma je převzaté z Xboxu 360.
Koukat se na to dá
Grafické zpracování Nail’d má svoje momenty a nedá se říct, že by hra v něčem výrazně pokulhávala. Ostatně, hru pohání rodinné stříbro Techlandu, ChromeEngine 4, tedy engine, který se stará o Call of Juarez: Bound in Blood nebo Sniper: Ghost Warrior. Obzvlášť pocit rychlosti při monstrózních skocích je opravdu intenzivní. Ve srovnání s konkurencí v podání MotorStorm 2 nebo i dva roky starého Pure (recenze), však ztrácí Nail’d na všech frontách. Jelikož každá mince má dvě strany, je i průměrné zpracování dobrá zpráva pro majitele slabších počítačů. Hra jede na nižší detaily plynule i na velmi slabé GeForce 8400M a nevypadá při tom vůbec špatně.