King's Bounty: Crossworlds - recenze
5/10

King's Bounty: Crossworlds - recenze

30. 10. 2010 18:20 | Recenze | autor: Redakce Games.cz |

Černovlasá kráska v proklatě krátké kovové minisukni je zpátky. Datadisk k úspěšné sérii King's Bounty, navazující na oblibu série Heroes of Might & Magic, přináší v Game of the Year Edition verzi jak původní hru Armored Princess, tak i tři zbrusu nové přídavky.

Nebudeme si tady mazat med kolem huby a rovnou si vyjasníme, že Crossworlds je především lákadlem na nové hráče. Těm, kteří mají za sebou úspěšnou závislost na původní hře, chce pokračování Armored Princess nabídnout tři nové kampaně, ke kterým vychytrale přidává i editor. Ve skutečnosti tady ale zas tolik novinek nenajdete.

Obrana koruny

Ony tři nové "přídavky" či miniaturní kampaně začínají s Defender of the Crown. Ta navazuje přibližně v místě, kde skončily události Armored Princess. Princezně Amélii se sice podařilo zvítězit nad arcinepřítelem celého království, ale ona přesto musí znovu dokázat, že si korunu skutečně zaslouží.

Tak nějak přirozeně se zde počítá s tím, že jste původní kampaň dohráli, a tak víte, co děláte, když se do hry pouštíte. Obtížnost je vyšší a každý krok je dobré si naplánovat, protože protivníci číhají doslova na každém kroku. K dispozici je něco nových kouzel a monster, ale to nic nemění na tom, že jde jen o uměle nastavovanou kaši. Žádný opravdu zajímavý příběh nebo questy nečekejte. Amélie prostě musí ukázat, že dokáže vyhrát i přes nepřízeň osudu, který ji do cesty staví nejrůznější pasti, kouzlící sochy nebo hradby chránící protivníky.

Frajerova dobrodružství

Spíš za minihru než minikampaň lze označit Champion of the Arena. Zde se představuje nový hrdina Arthur, nelítostný zabiják, který se vydává do podzemní arény, aby se utkal s největšími bossy. Opět tu jde o cílení především na znalce původní hry, které ze všeho nejvíc bavily souboje s finálními nepřáteli. Samozřejmě že nějaké to překvapení v podobě lapků a zlodějů na vás čeká i při procházení podzemním bludištěm, ale devět hlavních soubojů s originálními protivníky představuje tu hlavní zábavní linii.

Znovu je třeba upozornit, že vývojáři nasadili laťku obtížnosti výš, než je zvykem (ačkoliv si ji samozřejmě opět můžete před začátkem kampaně upravit). Arthur navíc nemá k dispozici žádného dráčka-pomocníka. Zato mu ale v ocelových kapsách chrastí kila zlaťáků od podzemních guild, za které může pořád dokola pořizovat nové čerstvé posily. Kampaň není nakonec příliš dlouhá, ale rozhodně je výživná a zábavná. Příjemné zpestření jinak časem se ohrávající písničky v podobě princátkovského cestování po mapě a hexových soubojů.

Průvod zelenáčů

Poslední minikampaň nese název Orcs On the March a v podstatě jde o vyšperkovanou původní Armored Princess. Začíná dokonce i na chlup stejnou animačkou. Na rozdíl od původní kampaně se v ní ale budete mnohem častěji setkávat s pitvořícími se škleby smrdutých orků a jejich armádami. Takže abychom to zkrátili, je to původní AP s pár novými questy, nepřáteli, kouzly a předměty.

S princeznou Amélií opět cestujete po ostrově, sbíráte předměty, zkušenosti, dáváte dohromady armády a ty pak posíláte proti nepřátelům, aby se zástupy potvor utkaly v tahových soubojích na hexagonálním bojišti. Svět fantasy země zvané Teana je sakramentsky barevný a docela pěkně nakreslený, i když místy z těch tisíců barev ve vysokém rozlišení až přechází zrak.

Editor zázraků

Připadá vám, že je toho nějak málo? Manažerům z 1C to nejspíš taky tak připadalo, a tak nakázali Katauri Interactive, ať do mlýnku přihodí ještě vlastní editor scénářů. Ten je sice moc pěkný, ale pro běžného smrtelníka nepříliš snadno ovladatelný. Je sice pěkné, že si v něm můžete navrhnout v podstatě celou vlastní novou minikampaň, ale jestli se do toho vůbec někdo z mnoha nadšených fanoušků King's Bounty pustí, to zůstává viset ve vzduchu jako velký jiskřící otazník.

Co je na Crossworlds doopravdy otravné, to je nutnost neustálého restartování hry, pokud si chcete zahrát některou z kampaní. Skutečně je nutné s tímhle hráče obtěžovat? Navíc, stále chybí možnost ukládat hru při soubojích a také urychlení času při automatických soubojích. Ty totiž v některých okamžicích prostě přestávají být zábavné a naopak se mění v nebetyčnou zdlouhavou nudu. Co je ale nejhorší: dráček pořád klade Mystic Egg doprostřed nepřátelských linií! No není to k zbláznění?

Datadisk Crossworlds u nás v krabicové verzi vyšel pouze jako součást Game of the Year Edition, která obsahuje i původní verzi King's Bounty Armored Princess. Ti co již tuto hru vlastní a chtějí si koupit pouze datadisk Crossworlds (v CZ verzi), musí nakupovat přes 1C online obchod za cenu 14.99 Eur. My jsme datadisk Crossworlds recenzovali z anglické Game of the Year Edition z Gamersgate. Pokud vás datadisk Crossworlds zajímá, zapojte se do naší soutěže o King's Bounty: Crossworlds GOTY.

Petr Urban

Jestli jste si úspěšně ulítli na původních dvou hrách, nemusíte se vynecháním Crossworlds cítit příliš provinile. Nového obsahu je pomálu a jen pro opravdu tvrdé jádro fanoušků, kteří touží po pár hodinách soubojů navíc. Ti ostatní nechť raději rozehrají původní hry znovu na vyšší obtížnost nebo počkají na scénáře od fanoušků, pokud nějaké budou. Naopak pro ty, kteří do světa King's Bounty vstupují poprvé, je to výhodný nákup.