TEST - World in Conflict
zdroj: tisková zpráva

TEST - World in Conflict

27. 8. 2007 15:15 | Dojmy z hraní | autor: Redakce Games.cz |

Zkusili jsme páteční demo nej RTS podzimu a zde se dozvíte, proč ho můžeme jen doporučit. + RENDEROVANÝ FILMEČEK

Páteční demo velmi očekávané RTS World in Conflict za stažení opravdu stojí. Obsahuje totiž poměrně hutnou nálož rovnou několika módů, takže mi poskytlo zábavu minimálně na několik hodin a dobře ukazuje potenciál zářijové plné verze. Pokud ještě před naverbováním do války zabrousíte do nastavovacího menu, překvapí velmi široké možnosti optimalizace výkonu hry, potažmo vašeho počítače, včetně krátkého benchmarku. Ten skrze renderovanou opakovačku otestuje snímkování a ihned vyplivne příslušné hodnoty. Díky tomu je optimalizace běhu značně zjednodušená a příjemná záležitost. Ovšem nutno podotknout, že i když se vám bude grafický test občas cukat a minimální framerate klesne pod dvouciferné číslo, netřeba panikařit, protože alespoň všechny mapy v demu jsou daleko méně žravé a hra mi tak v 1280x1024 (všechny detaily) na konfiguraci AMD Athlon 64 X2 4600+, 2 GB RAM a NVIDIA NX-7950 GX2 běžela naprosto plynule (HW nároky).

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Přestože tutoriál neukazuje všechny taje ovládání hry, dosti polopaticky vysvětluje základy ovládání kamery a jednotek. Zajímavé je, že myš nepohybuje pohledem, nýbrž natáčí jej do stran a do výšky. Ovládácí rozhraní pak není vůbec složité a přestože nejsem vyložený fanda RTS, neměl jsem s ním (i díky praktickému tlačítku pro rolování jednotkami) žádné potíže. Kvituji také, že u každého tlačítka se ihned objeví popisek včetně příslušné klávesové zkratky. Na jednom z obrázků je vidět i zoomovatelný taktický pohled z velké výšky, ideální pro volbu správného místa výsadku. Problém mi pouze dělal rozkaz s časovým limitem, kdy byl potřebný hbitý přesun k cíli. Některé jednotky to braly oklikou kolem celé mapy, i když byl cíl jen pár set metrů v přímce přímo před nosem.

Singleplayer v demu lze bohužel hrát jen za USA. Hra na můj vkus až zbytečně moc odkrývá křečovitou snahu vykreslit americkou stranu jako tu nejmírumilovnější na světě, ale v plné verzi ještě přibudou síly NATO, tak to nebude možná nakonec tolik okaté. Znamenité jsou renderované filmečky uvozující misi, kombinující skoro skutečné záběry se statickými ručně kreslenými obrázky. Jak často zaznívá, nelze se ubránit dojmu, že tvůrci opisovali z filmu Rudý úsvit, což dokazuje i nový renderovaný trailer.

zdroj: Archiv


World in Conflict GC trailer - stažitelná verze (44 MB, 1280x720)

Mise pro jednoho hráče zobrazuje pobřežní městečko Pine Valley někde v USA, které je napadeno invazí rudokožců ze všech stran. Rozkazy zní eliminovat rudé ďábly i za cenu zničení městečka. Hratelnost mi přijde poměrně jednoduchá, ale dosti živelná. Jednotky samy aktivně útočí, na vás tak je pouze jejich manévrování a střelba jejich speciálními zbraněmi, jako jsou např. silné protitankové střely u bojových vozidel Bradley. Znalce jistě potěší, že veškerá bojová technika obou stran odpovídá skutečné výzbroji z doby studené války, jak dokládá např. protiletadlový komplet ZSU-23-4 Šilka, jenž používala ruská armáda ještě docela nedávno.

Velkou výhodu bude mít hráč, který dokonale ovládne palebnou podporu. Tím mám na mysli letecké bombardování, dělostřelectvo a nebo navádění obřích kanonů bitevní lodi, což je ohromně zábavná věc. Tedy pokud není v dosahu žádný spojenec. Vedle multiplayeru lze ochutnat i skirmishový boj proti počítači na mapě Seaside, opět s rozkazy na ovládnutí většiny klíčových míst v místě výsadku, ovšem nejen voliči Komunistické strany mohou tentokráte velet jednotkám Sovětského svazu na věčné časy a nikdy jinak.
zdroj: vlastní

michal_jonas

Nejnovější články