Ať už ano nebo ne, faktem je, že vzniká Dead Island 2, že vyjde na jaře příštího roku pro Windows, PS4 i Xbox One, a že vypadá jako… no, vypadá přesně tak, jak byste od druhého dílu Dead Island očekávali. Vývojáři udělali větší svět, nastrkali do něj více zbraní, zabydleli v něm více zombíků, přidali propracovanější RPG systém a to vše zabalili do humorné slupky, která z Dead Island 2 dělá doslova vysluněnou krvavou grotesku. Tohle je hra, kde dobře mířeným kladivovým úderem odpálíte nemrtvého až na střechu domu ve vedlejší ulici. Její E3 trailer (najdete jej níže) patří k tomu nejvtipnějšímu, co bylo v Los Angeles k vidění, a dobře nastínil celkovou atmosféru.
Ostrov Kalifornie
První díl „Mrtvého ostrova“ se logicky odehrával na ostrově, druhý díl Mrtvého ostrova se na ostrově neodehrává. Ano, je to poněkud zvláštní. Dead Island 2 se přesunulo do Kalifornie, na níž byla uvalena karanténa a je tak odříznutá od zbytku světa. Řádí v něm totiž zombie virus, který sem nejspíš přitáhl někdo z původně zamořeného Banoi. Co s tím? Inu, vesměs to samé, co minule. Vezmete do ruky mačetu, vyrazíte mezi hejna nemrtvých a budete jim amputovat končetiny, penetrovat hrudníky nebo roztínat lebky, z nichž posléze vykoukne šedá kůra mozková. A celou dobu se u toho budete smát. Prý. „Tohle je zombie ráj,“ vypráví průvodce Pete z Deep Silveru, culí se nad roztodivným masakrem a na povrch vyplývá, že Dead Island 2 rozhodně nebude drsným bojem o přežití. Dead Island 2 bude legrace plná nadsázky.
Koneckonců, jen se podívejte na herecké obsazení. Na výběr bude ze čtyř postav, které se tradičně odliší svými základními atributy a desítkami rozličných schopností (silný bijec, plíživý lovec atd.), a které do infikované Kalifornie vyrazily dobrovolně. Jsou to vyvrhelové žijící na okraji společnosti, kteří se v normálním světě nechytli, ale zavirovaný stát berou jako svou druhou šanci – a jako jedno velké hřiště.
Nejsou sami. Kromě tisíců zombíků se Kalifornií toulají i další lidé imunní vůči viru, kteří vlastně představují větší nebezpečí ,než samotní nemrtví. Shodou okolností tento styl připomíná právě Dying Light od Techlandu, jen s tím rozdílem, že v Dead Island 2 po sobě budete častěji střílet. Střelba v jedničce nebyla žádná sláva a tvůrci z Yageru slibují, že teď už půjde o plnohodnotnou polovinu soubojového systému. A ta druhá polovina?
Křovinořez na ně!
Pamětihodné potyčky tělo na tělo se samozřejmě vrací i ve dvojce. Po vzoru jedničky se i Dead Island 2 hraje z pohledu vlastních očí a bitky tak budou hezky bezprostřední, byť konkurenční Dying Light vypadá ještě akčněji. Nemrtví se po vás budou vysloveně sápat, a když jim na oplátku něco useknete, skoro kompletně vám to zacáká výhled. Po vzoru Dead Rising 3 (ty názvy se vážně pletou, že?) se ve hře objeví údajně rozsáhlý systém tvorby vlastních předmětů a tvůrci ve výsledku slibují tisíce různých zbraňových kombinací, přičemž do každé ruky budete moci vzít jednu. Svázat a slepit prý půjde prakticky cokoli s čímkoli, čili bez kobercovky ani ránu! Lepící páska jednou zachrání celý svět.
Kromě klasických chladných zbraní se vám do rukou dostanou i různé motorovky, sekačky nebo křovinořezy, které však potřebují palivo. Krev poteče proudem, Unreal Engine 4. generace vykreslí stovky hnilobných individuí najednou (přitom každá postava má být jedinečná) a tak o cíle nebude nouze. Vezmeme-li to kolem a kolem, Deep Silver vlastně přistupuje k Dead Island 2 jako k simulátoru brutálního násilí. Hodí vás do otevřeného světa, do rukou vám nastrká tuny zabijáckých nástrojů a vaším směrem vyšle hordy zombíků. Právě kvůli tomu byl první díl v Německu zakázán, a poněvadž stezky života jsou nevyzpytatelné, na druhém díle dělá německé studio. Tomu se říká ironie.
zdroj: Archiv
Aby to celé masakrování nebo bezhlavé, v průběhu hraní budete plnit různé mise a příběh vás zavede na filmové losangeleské pláže, hollywoodské kopce nebo k slavnému mostu Golden Gate. Jinými slovy, ona řežba by měla být podbarvena aspoň trochu smysluplným a hlavně humorným příběhem, který se v E3 demu zhmotnil během jakési svatební oslavy. Vážně. Jeden chlapík se rozhodl, že si uprostřed zombie apokalypsy řekne ano se svou milou, jenže z jedné strany přikulhali nemrtví a z druhé strany se přiřítili bandité. Do toho gramofon spustil Love is in the Air od Johna Paula Younga. Perfektní kulisa. Poněvadž zdejší situace lze řešit různými způsoby, průvodce demem nešel do přímého klání a namísto toho vylezl na balkón, několika střelami rozhoukal vozidla banditů a tím k nim přilákal zástupy hnijících spoluobčanů.
Kooperace, kočka a konec
Dead Island 2 si klidně zahrajete bez připojení k internetu jako klasickou singleplayerovou záležitost. Není problém. Ale také to není ideální řešení, protože každý hráč jedničky ví, že nejzábavnější byla v kooperativním multiplayeru pro čtyři lidi. Ten se samozřejmě vrací, podporuje dvojnásobný počet hráčů a vlastně narostl po všech stránkách.
Hra jako celek má fungovat vlastně jako takové malé MMO. Když se někdo připojí do vašeho světa, ani o tom nemusíte vědět. Prostě na něj časem narazíte. V ten moment se rozhodnete, zda si pomůžete, nebo zda se vzájemně umlátíte čajovou lžičkou. Kooperativní potenciál je tu velký, ale jak známo, s anonymy moc nefunguje a na kooperaci bych sázel jen s přizvanými kamarády. Z DayZ už všichni moc dobře víme, jak taková náhodná setkání na pozadí zombie apokalypsy dopadají.
S partou známých pak můžete plnit různé úkoly či se potkávat v arénách pro de facto PvP bitky. Také spolu můžete jen tak cestovat po vyprahlých kalifornských horách anebo nasednout do obrněné dodávky šíleného Maxe (to je ten jak v traileru kradl botasky), kterému dělá společnost jeho neméně šílená kočka. „Jsme první hra, která dělala motion capture pro kočku. Byla to děsná otrava,“ vypráví zástupce Deep Silveru, ukazuje fotku kočky ve studiu pro snímání realistických pohybů a opět dává najevo, že Dead Island 2 chce být v prvé řadě legrace.
Bude se ale ta legrace i dobře hrát? Prezentovaný úsek pocházel z loňského prototypu, logicky tak nevypadal dvakrát svůdně a ani jsem si jej nemohl osahat. To až v srpnu na Gamescomu, kde si o hře uděláme lepší obrázek. Prozatím působí Dead Island 2 jako pěkně zvrácená zábava ve stylu jedničky, kde jsou létající střeva na denním pořádku a lidé si je pak dávají k drinkům namísto paraplíček. Zhruba takhle ulítlá tahle hra je.