Zaklínač 3 vyjde příští rok a další info o chystaném RPG - UPDATE
zdroj: tisková zpráva

Zaklínač 3 vyjde příští rok a další info o chystaném RPG - UPDATE

5. 2. 2013 19:20 | Preview | autor: Aleš Smutný |

Update (19:20) - CD Projekt vydal oficiální tiskovou zprávu a doplnil několik důležitých...

Update (19:20) - CD Projekt vydal oficiální tiskovou zprávu a doplnil několik důležitých informací. Najdete je uvnitř článku, na konci.

CD Projekt sice chystá oznámení Zaklínače 3 na dnešek, ale Game Informer už přišel se svým březnovým číslem a vyzradil dopředu spoustu informací. Takže se podíváme na to, co víme teď a průběžně, během dne, budeme do článku nové informace doplňovat (jak s vydáním nového čísla GI, tak s oznámením od CD projektu). Pro začátek – titul hry zní Zaklínač 3: Divoký hon. Zaklínač je zase o něco starší a tentokrát už si nechal narůst bradku, takže vypadá jako správný drsňák. Ne, že by předtím nevypadal. Samozřejmostí je nelineární příběhová linka, o tom asi ani nebylo třeba mluvit, cokoliv méně by nás zklamalo.


Zajímavě zní zprávy o velikosti herního světa. Má být třicetkrát (!) větší než Zaklínač 2 a zhruba o 20 procent větší, než Skyrim. Pokud byste jej chtěli přejet z jednoho konce na druhý, na koni, trvalo by vám to 30 až 40 minut. Formovat jej bude nový REDengine 3. Samotný Geralt je unavený a má plné zuby bojování za kohokoliv – což jaksi svět odmítá respektovat a vrhá mu do cesty problémy politické i osobní.

Hlavní vlastností herního světa je jeho otevřenost, a tak vývojářský tým změnil přístup k naraci. Bude mít nyní tři úrovně. Na nejnižší bude crafting, dělání vedlejších questů a zabíjení monster, jak to má zaklínačské povolání v popisu práce. Na další úrovni se bude řešit politická situace kolem invaze Nilfgaardu a to ve všech provinciích, které jsou tím ovlivněny. A na nejvyšší úrovni to bude o osobních vztazích Geralta, hlavní příběhová linka, hledání jeho blízkých a samozřejmě titulní Divoký hon. Bude jen na vás, co všechno budete chtít řešit a do jaké hloubky.

Lov monster by měl být zase blíže knihám. Takže studování jejich zvyků a slabin, abyste byli dobře připraveni. Svou roli bude hrát i denní doba. AI protivníků bude zcela přepracována, pryč budou skriptovaní bossové. Nepřátelé nebudou škálovaní vaší úrovni, takže bacha na to, koho jdete lovit.

Mimochodem, Geralt má prý 96 bojových animací, ve dvojce jich měl 20. A konečně nedělá bojové kotouly, ale prostě se rychle uhýbá a dělá piruety, jak to má Sapkowski rád. Celkově boj doznal změn, aby byl lépe ovladatelný a zdlouhavé animace některých pohybů vám neškodily – vše půjde přerušit a uhýbat nebo parírovat.

V okolí budou interaktivní předměty, které půjde v boji využít, třeba sražení včelího úlu Aardem. Samotná magie bude mít opět jiný systém vylepšování a modifikování základních zranění. Další vývojové stromy se týkají alchymie a šermířství, kdy v druhém jmenovaném se budou otevírat nové útoky a zlepšovat parírování. Koník bude zároveň přístupovým bodem k vaší hlavní „truhle“ a ano, tvůrci jsou si vědomi toho, že by to chtělo přehlednější inventář.

A půjde měnit Geraltův účes, i když ne barva vlasů. Naštěstí. Mezi novými minihrami bude třeba vrhání nožů, jako příklad uvedený co dělat ve Skellige.

Hra vyjde v roce 2014 na PC a „všechny konzole nejvyšší kvality“, což naznačuje, že tady CD Projekt počítá s další generací konzolí.

Update (19:20) - Český distribuční název oficiálně zní Zaklínač 3: Divoký hon. Půjde o poslední hru ze série Zaklínač od CD Projektu, takže se těšte a doufejte, další už kluci z CD projektu v plánu nemají. „Lidé se mohou ptát, jestli to bude skutečně poslední zaklínačská hra. Inu, z našeho pohledu se určitě jedná o „Epické finále“ dobrodružství o Geraltovi, legendárním zabijáku monster, a poslední hru v této sérii. A také to bude ta nejúžasnější hra, kterou kdy vytvoříme“, zní ze studia.

Adam Badowski, šéf studia popisuje hru takto: „Podmanivý nelineární příběh hry Zaklínač 3: Divoký hon se odehrává v otevřeném světě – světě, který je radost prozkoumávat, je plný dobrodružství, úkolů, pamětihodných postav a jedinečných příšer. Hráči budou volně cestovat v lesích, na jezerech, v horách, ve městech a vesnicích, ve kterých žije rozličné obyvatelstvo s vlastními zvyky, legendami a problémy. Celý svět Zaklínače 3 je 30krát větší než celá oblast Zaklínače 2“

„Představte si, že hrajete temnou fantasy hru se skvělým nelineárním příběhem, stejně jako v předchozích zaklínačských hrách, ale tentokrát je vyprávěn ve světě, kterým můžete procházet zcela volně. Bez umělých hranic, vrátit se můžete do jakéhokoliv místa. Jde o svět tak obrovský, že abyste se dostali na odlehlejší oblasti, budete potřebovat koně nebo loď. Svět, kde vaše rozhodnutí mají opravdu epické následky. Z vývojářského hlediska byl tento cíl nesmírně náročný. Náš tým musel udělat podstatné změny v designu a naše technologie musela být znovu vybudována. Ale myslíme si, že to vyústí ve zcela novou úroveň nelinearity a zbrusu nový a bohatý herní zážitek. My jako hráči bychom přesně takové RPG rádi hráli a já myslím, že právě na tohle spousta hráčů čeká. Tohle je náš splněný sen; doufáme, že váš také,“ dodává Badowski.

Další informace ještě přijdou z nového Game Informeru, takže příliv zpráv o posledním Zaklínači nekončí.

 

Nejnovější články