The Long Dark pozměnil obrovský update, který hru přibližuje realitě
zdroj: tisková zpráva

The Long Dark pozměnil obrovský update, který hru přibližuje realitě

3. 8. 2015 19:20 | Preview | autor: Adam Homola |

Mrazivý survival The Long Dark je stále v předběžném přístupu a jako takový je živoucí entitou, která nikdy nestojí dlouho na místě. Vývojáři ze studia Hinterland teď udělali další krok směrem k finální verzi. V updatu Deep Forest nenechali kámen na kameni a upravili téměř všechny důležité herní systémy. Update s pořadovým číslem v.256 je dostupný pro Steam i Xbox One verzi hry a dle slov tvůrců jde o zatím největší herní update. Jednou z věcí, které Deep Forest upravuje, je totiž i samotné získávání věcí.

Dřív jste materiály "těžili" přes poněkud abstraktní Foraging. Ten šel z kola ven a nahradil ho Direct Harvesting. Díky němu lze sbírat, či těžit palivo a látku přímo z objektů v herním světě. Po něm se různě povalují všelijaké věci klasifikované jako palivo do ohně: větve, klacky, látky apod. Většinu věcí můžete sebrat hned, na jiné zase potřebujete čas a třeba i nějaký nástroj. Zásadní novinkou je fakt, že Direct Harvesting můžete použít i na interiéry.

Nově tak lze v nouzi nejvyšší rozbít křesla, postele, židle, záclony a jiný nábytek a použít z nich sebrané dřevo a látky na oheň. Jenže pozor, na nábytek byste se neměli spoléhat a nechat si ho spíše až jako poslední možnost. Když totiž rozmlátíte všechno kolem sebe, zůstane to rozmlácené. Křesla ani postele se znovu neobjeví a tak můžete najednou přežívat jen mezi čtyřmi holými stěnami bez nábytku, což místní survival depresi ještě zvýší. Nicméně pokud půjde do tuhého a venku řádí velká vichřice, tu možnost nyní máte.

zdroj: Archiv

Jistých změn doznal i systém pro táborák venku - do něj teď můžete přidávat všechno to palivo, které jste nasbírali venku i vevnitř. Čím víc paliva, tím déle a více bude oheň hořet. Navíc pokud hrajete na obtížnost Pilgrim nebo Voyager, rozdělaný oheň okamžitě zastaví jakékoliv příznaky spojené s mrznutím. Ale abyste se začali ohřívat, musí teplota kterou oheň vyzařuje přesáhnout okolní teplotu. Na nejvyšší obtížnost Stalker ale musíte teplotu ohně dostat nad okolní teplotu aby měl oheň vůbec nějaký efekt.

Novinky postihly také pohyb hráče, který nyní funguje trochu jinak. Vývojáři odstranili běh a přidali funkci sprint. Standardní chůze je nyní o něco rychlejší než dříve a sprint je také podstatně rychlejší, než předchozí běh. Jenže má to háček - sprint využívá staminu a obecně vás velmi rychle unaví, tudíž nemůžete utíkat velkou dálku. Sprint byste si měli ideálně šetřit jen na nozouvé situace, kdy vám opravdu teče do bot.

Jestliže jste hráli na vyšší obtížnost, jistě jste se setkali s vlky. Pravděpodobně vás tak potěší, že vývojáři předělali střety s vlky tak, aby byly jednodušší jak po stránce ovládání, tak přehledné co se uživatelského rozhraní týče. To ale neznamená, že by vám neměli vlci nahánět hrůzu. Měli a velkou.

The Long Dark zdroj: tisková zpráva

Jen vám při potyčce neublíží zase tolik okamžitě, ale dopad jejich útoku můžete řešit ještě dlouho poté. Efekt kousanců a škrábanců bude spíše dlouhodobější. Můžete krvácet (z více míst najednou), můžete mít infekci, škrábance, kousance atd. Nic z toho byste samozřejmě neměli ignorovat a od toho je tu kompletně nový systém pro léčení, kdy máte mnohem širší možnosti.

S tím ale přibyly také nové možnosti jak se můžete zranit a tak si lze například zničit zápěstí, což vám znemožní střelbu a nepříjemné jsou také tržné rány, či podchlazení. Tvůrci se jednoduše neflákali a vedle výše zmíněných novinek přidali do hry například 1500 nových ambientních zvuků a hromadu vizuálních úprav pro sníh a oheň. Kompletní seznam změn najdete na webu a ty nejzásadnější vám vývojáři ukáží ve videu nahoře.

Nejnovější články