Spektakulární projížďka v Burnout Paradise
zdroj: tisková zpráva

Spektakulární projížďka v Burnout Paradise

18. 9. 2006 16:16 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Informační nášup, skoro v rozsahu běžných preview, o závodech aut složených z 80 zdemolovatelných součástek!

Po nedávném dosti vágním oznámení nového přírůstku do téhle arkádové, ale patřičně adrenalinové závodní série, tady jsou i nové informace. Takže Burnout 5 od EA (resp. Criterion Games) vyjede příští rok směrem k next-gen břehům, jmenovitě PS3 a Xbox 360, kde se bude pochopitelně prezentovat v o poznání lepší grafice, fyzice a audio parametrech, než tomu bylo doposud! Zejména pokroková fyzika údajně nebyla na PS2 možná, takže se nadějete herního prostředí, co má v tomto směru evokovat téměř skutečný svět. S tím souvisí i mnohem propracovanější model destrukce vašeho vozového parku, který se má, jen tak mimochodem, typově vrátit také k nabídce aut z Burnout 3 - namísto závodních strojů nabídnutých v posledním dílu Burnout Revenge. Zatímco ve zmíněném Burnout Revenge bylo nějakých 12 různých částí, auta v Burnout 5 budou mít 80 dílů, které po případné srážce budou moci navštívit vozovku. Mimochodem, zrovna v tomhle případě dávají tvůrci přednost spektakulárním efektům před snahou o zachování realismu, takže se připravte na obrazy totálně zničeného vozu, vozu připraveného o střechu nebo rozpůleného. Uvedené bude patrně často k vidění v rámci takedownů, kdy sestřelíte svého oponenta ze silnice a to nejlépe tak, že se o jeho design následně postará protijedoucí kamióóón. Promiňte mi to nadšení, ale to bude tedy masáž :-)

Co se týče audio položky, zatímco na PS2 bylo této vyhrazeno několik megabytů RAM, nyní mají tvůrci desetkrát větší kapacitu. Čehož chtějí využít pro implementaci netradičních zvukových efektů, které se navíc mají rámcově lišit kolizi od kolize. Jistě zajímavý bude i soundtrack, o kterém sice nepadlo ani slovo, ale lze očekávat jeho zlepšení i díky skutečnosti, že vás tady čeká otevřený svět, v němž se bude závodit pravděpodobně tak trochu ve stylu série Midnight Club. Tedy s tím drobným rozdílem, že tu padla zmínka o tom, že herní univerzum Burnout 5 bude mnohem rozsáhlejší, než v jakékoliv dosud vydané závodní hře. Odhad hovoří o nějakých šesti minutách, které strávíte ve virtuálním kokpitu vybraného vozu při maximální rychlosti, která bude třeba k překonání vzdálenosti z jednoho konce zdejšího světa z jedniček a nul na druhý. Autoři se přitom chtějí vyhnout repetetivnímu prostředí, chtějí variabilní a neopakující se lokace s nepřehlédnutelnými orientačními body, díky kterým se nemusíte neustále dívat na mapu pro ozřejmení, kde to zrovna jste. Jenom tak na okraj - doufám, že tu na mapu přesto zbude místo. Čekají vás podle všeho nepřehlédnutelné horské masívy inspirované Montanou, centrální městská oblast podobná New York City, doky á la Šanghaj, apod.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Zdejší svět má být uvěřitelnější i díky herní koncepci, v níž není prostor pro neustálou návštěvu menu! Mluví se o nepřerušovaném jízdním prožitku, samolitr ve vysokých rychlostech a v dopravním provozu, kde jediným limitem bude jak dlouho vydržíte s nohou na plynu a jakou rychlost odkážete vyvinout. S čímž se váže info o speciálním boost zrychlení na způsob použitý v Burnout 2 a také o deseti různých parametrech - dopravních přestupcích, jež zde musíte s každým vozem splnit. Naštěstí bez přítomnosti bdělých strážců zákona, co by vás chtěli eventuálně za tohle počínání stíhat. Pro názorný příklad - je tady nutnost urazit v nejvyšší možné rychlosti v protisměru štaci dlouhou 20 mil. Různé specifické úkoly ke splnění ovšem mají čekat i v jednotlivých lokalitách, nemluvě o několika desítkách konkurenčních pilotů, s nimiž tu budete permanentně soutěžit, počítaje v to i přímé závodění. Ze začátku závodu můžou být někteří soupeři agresivní, ale uštědříte-li jim několik porážek za sebou, získáte respekt, který se posléze může projevit i tím, že se před vámi budou snažit ujet, jenom když vás zahlédnou. V tento moment je budete moci stíhat a pokud dostihnete, získáte jejich auto do své "stáje". Byla-li výše řeč o snaze vyhnout se "listování" skrze menu, příklad předělaného Crash módu tohle úsilí skvěle dokresluje. Nyní bude stačit jenom stisknutí tlačítka a můžete začít s bouračkovou sezónou. Mimochodem, v rámci zamýšlených změn v ovládání bude pamatováno i na nápad s citlivostí PS3 padu na jeho naklánění, skrze které máte moci např. v Crash režimu kontrolovat trajektorii vašeho vozu…

Samozřejmě nemá chybět ani online. Téhle dispozici - jenom tak na okraj - přitom předcházel jakýsi test online závodění právě skrze předchozí (lépe řečeno stále ještě současný) Burnout Revenge. V online světě chtějí tvůrci zavést zajímavou featurku, která by tohle hraní zpříjemnila masám, resp. smazala by rozdíly mezi těmi nejlepšími a ostatními. Takže méně zdatný pilot bude moci svému konkurentovi vymezit jeho možnosti, mezi což patří např. nemožnost využití boostu a podobné lahůdky. No to jsem zvědav:-) Stejně jako na slibovaný, resp. zamýšlený další herní obsah posléze nabízený ke stažení a rozšíření Burnout 5, na případnou podporu kamery a v neposledku na nabídnutá auta, co stále nemají být licencovaná. I když komu tohle výrazně vadí? S dynamickým jízdním projevem, adrenalinovou herní koncepcí a předpokládanou špičkovou grafikou (použijí criterionští svůj vlastní výtvor RenderWare?) by Burnout 5 mohl znovu pomýšlet na mety nejvyšší. Jak se popere EA s touhle konkurencí ve vlastních řadách? To už je ale úplně jiný článek.
zdroj: OPS2mag

mart

Nejnovější články