Quake Champions chce nalákat na rozdílné postavy a jejich schopnosti
zdroj: Foto: Bethesda

Quake Champions chce nalákat na rozdílné postavy a jejich schopnosti

26. 7. 2016 13:18 | Preview | autor: Adam Homola |

Na záběry z hraní nového Quake Champions si budeme muset ještě chvíli počkat, ale šéf id Sofware Tim Willits se rozpovídal o hrdinech a jejich speciálních schopnostech. Jak si možná pamatujete z oznámení hry na letošní E3, Quake Champions bude multiplayerová arénová střílečka s unikátními hrdiny s "aktivními" schopnostmi.

Důležitá tak bude nejen dobrá muška, ale také spolupráce s kolegy ve vašem týmu. K tomu mají sloužit právě speciální schopnosti, přičemž v tuto chvíli víme o čtyřech. Vývojáři totiž zatím mluví jen o prvních čtyřech postavách, z čehož si dva budete pamatovat z předchozích dílů a dva jsou pro sérii nováčky.

Prvním starým známým je Ranger, hlavní hrdina prvního dílu, na jehož designu se mimochodem Willlits svého času podílel. Rangerova speciální schopnost je Dire Orb, kdy vyhodí velkou energetickou kouli a po chvíli se na dané místo teleportuje. Visor, známý hráčům z třetího dílu, zase může vidět nepřátele skrze zdi.

Nováček Scalebearer je obrovský hromotluk, jehož speciální schopností je mohutný výpad vpřed. Jakmile ho uvidíte „chargovat“, měli byste se klidit z cesty. Poslední zatím představenou postavenou je Nyx: slabá, ale velmi rychlá dívka, která se dokáže teleportovat na krátkou vzdálenost.

zdroj: Archiv

K unikátním hrdinům a jejich aktivním schopnostem přišli vývojáři prý na základě prostého sledování hráčů prvních dílů. Podle Willitse má každý hráč svůj vlastní styl, kdy se někdo žene kupředu a střílí hlava nehlava, jiný zase hraje defenzivně. Proto se tvůrci rozhodli designovat Quake Champions tak, aby si mohl každý najít hrdinu, který bude odpovídat jeho stylu hraní.

To samozřejmě smysl dává, ale je otázkou, co udělají s typickou rychlou a nekompromisní hratelností Quake právě unikátní aktivní schopnosti. Více informací se dozvíme už příští týden na QuakeConu, kde snad padne i alespoň přibližné datum spuštění uzavřené či otevřené betaverze. A snad uvidíme také první záběry z rozpracované verze hry.

Quake Champions zatím vypadá dobře a je příjemné, že se značka nezastavila na minulém dílu a žije dál. Pravověrní fanoušci mohou samozřejmě pořád hrát multiplayer jedničky, nebo si na Steamu pořídit Quake Live za 10 eur a pustit se do jednoho z nejlepších akčních multiplayerů vůbec.

Quake Champions to tak nebude mít vůbec lehké. Musí přesvědčit hardcore hráče stávajících Quaků a zároveň by určitě chtěl oslovit obří masu lidí, které zaujal aktuální Overwatch. Tvůrci z id Software mohou vyprodukovat kvalitní střílečku, ale jen aby to nebylo typické „příliš málo, příliš pozdě“. Po QuakeConu bychom měli být chytřejší.

Nejnovější články