Hlavním designérem této hry se stal Steve Polge, dříve programátor AI botů, což je možná důvod, proč má být kladen velký důraz na umělou inteligenci, kterou budete moci ovládat i hlasovými příkazy. Zatímco s Bombing Run, Assault a Domination se kvůli relativně malému zájmu hráčů (info) asi nepočítá, hlavními herními módy se v příštím UT stanou Onslaught, Deathmatch, Team Deathmatch, Capture the Flag a zbrusu nový Conquest.
Co přesně bude náplní Conquestu? Mapy teoreticky až třikrát rozlehlejší než v UT2004 Onslaughtu, úkoly ke splnění v duchu Assaultu a zjednodušená forma sběru surovin / řízení zdrojů na způsob žánru RTS. Z toho je patrné, že se nebude jednat o chvilkovou záležitost - naopak často půjde o dlouhodobé bitvy jako třeba v Planetside, kdy se odpojíte na párhodinové vyspání a po probuzení svým kolegům opět pomůžete v několikadenní válce s nutností týmové spolupráce a plánování strategie. Bojovat zde spolu budou dvě znepřátelené strany, jejichž teritoria mají vypadat odlišně a když dobijete cizí území, přemění se jeho vizuální podoba i struktury do vašeho stylu. Mód Conquest prý bude naplno využívat Unreal engine 3.0 technologie vykreslování obrovských map jejich postupným načítáním do paměti (videa & info), takže při vlastním hraní nemá zdržovat žádné načítání.



Jinak se v Unreal Tournamentu 2007 (pouze pracovní název, tvůrci ho nazývají jen UT next-gen) setkáte s 11 blíže nespecifikovanými zbraněmi, 8 týmy (každý s unikátním brněním) a globálním systémem hodnocení (online rankings) pro snadné vyhledávání stejně schopných soupeřů jako vy nebo srovnávání klanů, jejichž webové stránky si prohlédnete přímo ze hry. V ní samozřejmě nebudou chybět vozidla jako nové verze Goliath tanku nebo Scorpion buginy. Termín vydání zatím není znám, ale lze ho poměrně úspěšně tipovat na jaro 2006.
Update 29.3. - přinášíme vám první scany z UT2007 pocházející z magazínu CGW (thx ZeroCool).