Fanoušci už mohou přestat znovu a znovu rozebírat jednotlivé framy loňského teaser traileru. Uplynulo deset měsíců a odcházející redakce britského časopisu PC Zone se ve svém jubilejním dvoustém čísle rozloučila se čtenáři zjištěním vůbec prvních konkrétní informací o Deus Ex 3.
Dějově bude hra zasazena skutečně do roku 2027 a vážně tedy půjde o prequel, jehož hrdina Adam Jensen bude zpočátku pracovat jako obyčejný hlídač ve výzkumné laboratoři, specializující se na augmentace neboli biomechanické materiály, takový předvoj pozdějších nanotechnologií z původního Deus Ex. Fádní šeď běžného dne však přetrhne vpád komanda, jehož členové během chvíle zmasakrují všechny přítomné. Tolik úvod do příběhu, který se má nést silně v duchu konspirativních teorií. Ostatně, scénař byl na doporučení Warrena Spectora a Harveyeho Smithe konzultován i s Sheldonem Pacottim, z jehož pera vyrostlo dějové pozadí předchůdce.
Výtvarné ztvárnění herního světa je prý pomyslným průnikem mezi cyberpunkem a vysokým slohem renesance - ostatně, Da Vinciho odkaz se nějakým způsobem promítne i do samotného děje. Z konkrétních míst prý navštívíte futuristický Šanghaj, jehož vzdušný prostor bude rozdělen do dvou vrstev (pro bohaté a chudé) a nejspíš v trochu bladerunnerovském duchu tu mají poletovat lodě s obřími holografickými obrazovkami.
starší artwork, určující výtvarné směřování hry
Namísto tradičního schovávání se ve stínech navíc tentokrát tichého a neviděného stylu hraní docílíte spíš ovládnutím krycího systému. Vývojáři se mimochodem netají ani inspirací sérií Call of Duty, z níž přeberou systém automatického uzdravování (pro skalní fandy nejspíš dost kontroverzní krok, že?). Postavu si opět vylepšíte dvacítkou augmentací (rozšiřovadla/zvětšovadla/vylepšováky části těl postav), které vám dovolí např. prorazit pěstí zdi a chytit protivníka ve vedlejší místnosti za krk. Slibně zní i možnost nechat si ze zad vyrůst obří chapadla, kterými se při skoku ze střechy zachytíte na stěně (něco v duchu bungee jumping).
Autoři jsou si prý vědomi rozporuplného přijetí druhého dílu (79%, recenze) a hodlají se vyvarovat opakovaných chyb, jako např. univerzální střelivo do všech zbraní. V bojovém systému má tentokrát největší roli hrát vaše specializace a skilly, kdežto konkrétní statistická čísla ovlivní jen výběr a možnost přizpůsobení jednotlivých zbraní. V tomto ohledu jsou zase slíbeny různé druhy zásobníků, přidávání hledáčků atd.
Deus Ex 3 po PC, Xbox360 a PS3 zatím nemá stanovené datum vydání, z dřívějška je však jasné, že nevyjde dříve než za pár let - více v našich článcích:
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Deus Ex 3 scany [4.10.2008 19:19 - jd]
Analýza Deus Ex 3 videa a záměrů tvůrců [4.12.2007 19:19 - jester&jd]
Deus Ex 3 oficiálně [26.11.2007 19:19 - jd]
1.10. | Warren Spector: až představím svůj nový projekt, hardcore hráči se zblázní. |
18.9. | Hlavní designér Deus Ex 2 Harvey Smith pracuje na podobném first-person RPG ve studiu Arkane Austin (americká pobočka tvůrců Dark Messiah). |
8.9. | Deus Ex 3 bude odhalen v příštím čísle časopisu PC Zone, které se na britských stáncích objeví začátkem října.
|
4.4. | Montrealská pobočka Eidosu nabírá pro (po Deus Ex 3) druhý AAA projekt, jehož název začíná na T - zřejmě Thief. |
19.1. | Warren Spector si tajně přeje, aby se dostal k betě Deus Ex 3. |
19.12. | Jak to vypadá v útrobách firmy, kde vznikne Deus Ex 3? |
6.12. | Z aktualizované verze teaseru na Deus Ex 3 zmizel letopočet 2027. |
30.11. | Deus Ex 3 poběží na modifikovaném enginu z Tomb Raider Legend. |