Konami oficiálně oznámilo hru Silent Hill: Shattered Memories, což má být návrat k úplně prvnímu Silent Hillu, který vyšel na Playstation v roce 1999. Nepůjde ale o přímý remake s lepší grafikou, spíše reimaginaci, což je takové slůvko, které se v poslední době uchytilo zejména u filmů. Abychom to tedy vysvětlili pochopitelněji – Shattered Memories bude takovou volnější adaptací původní hry. Což znamená, že základní příběh bude stejný, ale události budou rozdílné. Opět se převtělíte do role Harryho Masona, který se dostane do tajemného městečka Silent Hill, kde bude pátrat po své ztracené dceři Cheryl. Základní dějové zvraty budou stejné jako v prvním Silent Hillu, ale jednotlivé události budou různě zpřeházené, další postavy budete potkávat na jiných místech a budou mít i jiné dialogy.
Podle prvních spekulací měla hra vyjít pouze na konzoli Wii, ale z oficiálního oznámení Konami je patrné, že Shattered Memories vyjdou také na Playstation 2 a také pro handheld PSP. Verze pro Wii bude ale bezpochyby nejzajímavější, protože herní systémy od Sony budou používat klasické ovládání, zatímco u Wii bude ve hře notně využíván pohybový senzor na ovladači. V praxi to bude znamenat, že ovladačem budete osvětlovat tmavé kouty, budete jej používat jako GPS, ve kterém bude mapka, budete pomocí něj sbírat a prozkoumávat předměty a také s jeho pomocí budete muset řešit různé hádanky.
Další velkou změnou má být takzvaný "psyche profile element", což je libozvučné slovní spojení pro to, že cokoliv ve hře učiníte, nějak se to později projeví. Hra zaznamenává všechny vaše dialogy s postavami, všechny příšery, které po cestě zlikvidujete, každý váš krok a to by mělo ovlivnit pozdější hru. Co to bude v praxi znamenat pro variabilitu a znovuhratelnost, na to si budeme muset počkat, ale z tiskového prohlášení to zní určitě zajímavě.
Hru vyvíjí pro Konami společnost Climax, která vytvořila už velmi vlažně přijatý Silent Hill: Origins, který vyšel na PSP a Playstation 2. V časopise Nintendo Power je kratší preview s několika obrázky z Wii verze hry, ve kterém producent Tomm Hulett říká, že vyslyšeli stesky fanoušků první hry a řídili se podle nich při vylepšování předělávky. Například tentokrát hráč nebude muset zoufale zkoušet každé dveře, aby zjistil, kudy má pokračovat. V jedničce bylo 90 procent dveří neprůchozích, Hulett říká, že tentokrát se nějakým způsobem bude možné dostat do každých. Čili nejspíš budeme z útrob Silent Hillu ještě zmatenější.
Silent Hill: Shattered Memories by měly vyjít na Wii, PS2 a PSP na podzim tohoto roku.