Payday 2 slaví velký úspěch a vývojáři už přemýšlí o trojce
zdroj: tisková zpráva

Payday 2 slaví velký úspěch a vývojáři už přemýšlí o trojce

13. 9. 2013 14:30 | Preview | autor: Adam Homola |

Kdo by to byl řekl? Docela obyčejná, ale povedená kooperativní střílečka se zlodějskou tématikou, a vývojáři oznámili, že za pár týdnů prodali 1,58 milionů kopií Payday 2. Velmi slušný výsledek na to, že byly prázdniny a už pomalu vychází i jiné velké hry. Ještě zajímavější je možná fakt, že celých 80 procent prodejů tvoří jen a pouze digitální verze hry. Krabicové verze se tak na celkových prodejích podílí zhruba z 20 procent.

Sami vývojáři se takovému úspěchu trochu divili. V rozhovoru pro Rock, Paper, Shotgun spekulují, že už asi všichni přestali hrát Left 4 Dead 2 a pustili se do jejich hry. Přitom kooperativní režim má už dnes kdejaká akce. Očividně je ale pořád velká poptávka po “čistém” co-opu, který Payday 2 nabízí. Je tedy nad slunce jasné, že při takovém úspěchu by byli tvůrci hloupí, kdyby se na značku Payday vykašlali.

Teď mají sice plné ruce práce s udržováním, aktualizováním a rozšiřováním Payday 2 skrze DLC, ale nebude to asi trvat dlouho a velká část vývojářů se přesune na vývoj Payday 3. Tvůrci mají přitom spoustu nápadů, co by se dalo do trojky vecpat a jak celý koncept ještě vylepšit. Některé věci stihnou ještě dodělat do dvojky, jako například víc misí a menší úpravy. Overkill Software ale není nijak velké studio, prý je jich zhruba kolem třiceti, takže své ambice musí držet na uzdě a nemůžou se rozmáchnout jako jiná obří studia se stovkami lidí.

“Budeme se snažit, aby byly všechny novoty co nejkonzistentnější. Něco bych upravil na stealth mechanikách a některých schopnostech, což jsou věci, které můžeme stihnout udělat v příštím roce. Některé věci jsou ale vhodnější spíše do Payday 3. A kdybychom si chtěli zafantazírovat, tak se můžeme bavit o spoustě potenciálních věcí - chceme do hry třeba přidat auta? Prostě takovéhle věci. Myslím, že to je všechno ale ještě hodně, hodně daleko,” řekl v rozhovoru s RPS David Goldfarb, šéf vývoje Payday 2.

Nejnovější články