Několik jeho členů se však nedalo odradit nezdarem a založilo nové studio - Laid Back Gaming - a to teď pracuje na nové sci-fi izometrické RPG (s tahovým systémem soubojů) pracovně nazvané Project T-BAR 3/4. My se teď budeme věnovat právě jemu, ale zajímá-li vás celkově, co se chystá LBG hernímu světu nabídnout, přečtěte si rozsáhlý rozhovor s Michaelem McCarthym na stránkách RPGCodexu.
U jedné důležité věci, která se týká i nové hry, se ale přeci jen zastavíme. Jde o to, že pan McCarthy našel naprosto pochopitelně zalíbení ve Steamu, neboť díky tomuto distribučnímu systému, může v klidu hru vyvinout a vypustit, aniž by toho byl jakkoliv zainteresován jakýkoliv vydavatel, což pro vývojářské studio mj. znamená, že jim bude stačit prodat i relativně malý počet kopií hry a třeba i za výrazně nižší cenu a přesto se uživí. Zvlášť když své dílo postaví na Source enginu zakoupeném od Valve, protože Valve v takovém případě garantuje, že 100 % částky, za kterou je hra přes Steam prodávána, získá právě a jedině sám výrobce. McCarthy si posteskl, že kdyby bývala Troika Games prodala byť jen 1/4 kopií her, které prodala, s využitím Steamu, fungovala by vesele dále. Nicméně, co se týče krabicové verze, ani tu úplně nezavrhuje, avšak kategoricky prohlásil, že pokud se bude pouštět do hledání vydavtele, který by titul dopravil na pulty obchodů, pak jedině až bude hra těsně před dokončením.
A to zdaleka ještě není, protože prý vyjde až v příštím roce. McCarthy má představu, že s ohledem na kratší dobu vývoje a cenu dílo vydá na tři fáze, z nichž každá nabídne tak 20 hodin zábavy. Všechny na sobě mají být závislé, takže pokud nedohrajete první, nebudete se moci pustit do druhé. A co že to bude zač? Project T-BAR 3/4 se má odehrávat v roce 2109, v oblasti okolo měsíců planety Saturn. Většina naší sluneční soustavy bude v té době už kolonizována a cestování vesmírem bude běžnou, i když stále nebezpečnou, součástí života. Hráči se ujmou role kapitána lodi a velitele čtyřčlenného týmu, který by šel přirovnat k jednotkám SWAT, ovšem ve vesmíru. Ze svého útočiště v korábu, budete komandovat jednotky v akci. A nudou rozhodně neumřete, protože přestože je vesmír velký, je také dost nebezpečný. Čelit budete různým nástrahám. A abyste měli představu o nehostinných podmínkách života v kosmu, tak jako příklad postačí, že když dojde k poškození skafandru některého vašeho vojáka nacházejícího se mimo základnu, budete mít pouhých 60 sekund na to, abyste ho dostali do bezpečí, jinak se s ním můžete rozloučit. Vaší doménou budou zkrátka dvě věci - loď a tým. Obojí bude možné upgradovat. Loď co do zbraní a různého dalšího příslušenství (např. pro přistávání), jednotky se budou postupně zdokonalovat ve svých schopnostech a ovládat pak lepší technologie.
Další věc, kterou jsme se z rozhovoru dozvěděli, je, že vaši vojáci nebudou zatíženi osobností a budou bez řečí plnit každý váš rozkaz. Na druhou stranu ale budou ovlivněni stresem. Čím dramatičtější události je na bojišti budou čekat (málo munice, příliš nároční nepřátelé, atd.), tím vystresovanější mohou být a to se odrazí případně na přesnosti jejich střelby, rychlosti pohybu či třeba době, za kterou se prolomí skrz nějakou překážku.
8. 5. 2006 21:21 | Preview | autor: Redakce Games.cz |
Koncem loňského roku dospěla špatná finanční situace vývojářského studia Troika Games tak daleko, že se tým, který stojí za takovými projekty, jako jsou Arcanum, The Masquerade: Bloodlines nebo The Temple of Elemental Evil, byl nucen rozpadnout.
zdroj: RPGCodex