Multiplayer Dragon Age: Inquisition má připomínat multiplayer z Mass Effect 3
zdroj: tisková zpráva

Multiplayer Dragon Age: Inquisition má připomínat multiplayer z Mass Effect 3

27. 8. 2014 10:13 | Preview | autor: Aleš Smutný |

Na jednu stranu budu stále tvrdit, že RPG, která jsou primárně a dovolím si říci, že i výhradně designovaná pro jednoho hráče nepotřebují moderní přívěsek v podobě multiplayeru. Na druhou stranu jsem si právě v multiplayeru Mass Effect 3 užil dost hodin a mimo jiné ukazoval, jak zdravě zpracovat free-to-play model. Takže fakt, že Dragon Age: Inquisition bude mít velmi podobný multiplayer na jednu stranu vyvolává pocit nadbytečnosti a na tu druhou dává příslib, že dostaneme v jednom balení dodatečnou, zábavnou „hru.“

Základ je prakticky totožný. Čtyři kooperující hráči, z nichž každý si zvolí jedno povolání budou procházet v náhodně generované mapě, laděné do jednoho rámcového prostředí, jako je Tevinter, elfí ruiny, či palác v Orlais, přičemž budou sbírat lup, zlato a samozřejmě bojovat s nepřáteli. Mapa bude vždy rozdělené na deset oblastí, v nichž najdete těžší a těžší nepřátele. Jedna mapa zabere 20-30 minut, stejně jako v Mass Effect 3 bude vše v reálném čase a tedy žádné zapauzování.

Během plnění mise bude klíčová hráčská kooperace a také zvolená povolání. Kupříkladu do některých oblastí s poklady se dostane jen mág a nebo některé zátarasy vedoucí k lupu rozkopne jen silný válečník. Veškerý postup v rámci jednotlivých povolání bude skrze zisk zkušeností a předmětů z hraní a nebo skrze mikrotransakce. Což zní možná hrozivě, ale systém v Mass Effect 3 byl jedním z mála, který mi nepřišel jako vyděračský. Neměl jsem potřebu kupovat jednotlivé bedny, v nichž se nacházely zbraně a vylepšení povolání, protože hra na vás nijak netlačí, dá se v pohodě hrát i bez investic a spíše vás láká jaké to bude až konečně najdete tu novou sniperku.

Dragon Age Inquisition zdroj: tisková zpráva

Pokud Dragon Age: Inquisition tento systém přebere, nebudu si v této oblasti mít nač stěžovat. Jednotlivé předměty, které najdete během plnění mise půjde rozebrat a vytvářet z nich nové, třeba zbroje nebo vylepšení na zbraně jako je hruška, jílec apod. Postup levely u postavy vám odemkne nové schopnosti, třeba u Reavera používání obouručních zbraní. Během plnění misí navíc půjde plnit jak globální výzvy (v ME3 měly formát třeba „zabijte globálně tři miliony husků“) tak i osobní, což obnáší třeba taktéž zabití určitého množství určitých nepřátel nebo i jiné akce. Odměnou budou nové kosmetické předměty většího či menšího rozsahu a nejspíše i nové „bedny“ s novými věcmi.

BioWare plánuje hru, respektive multiplayer po vydání podporovat vydáváním nových DLC balíčků, v nichž budou asi nové mapy, povolání, zbraně atd. DLC budou samozřejmě zdarma, protože myšlenkou těchto mikrotransakcí je nalákat vás na dobrovolnou investici ze zvědavosti, ne dát vám nůž na krk kdy buď zaplatíte a nebo hrajete druhé housle. Tedy tak to alespoň to fungovalo v Mass Effect 3 a BioWare by byli blázni, kdyby zrovna tuhle část, která jim zjevně už dříve fungovala, měli měnit.

Dragon Age Inquisition zdroj: tisková zpráva

Zbývá tak poslední otázka a ta se týká největší hlouposti, kterou multiplayer v ME3 přinesl. Tedy zda bude multiplayer nějak ovlivňovat kampaňovou část hry, podobně jako to dělal s Galactic Readiness. Mike Laidlaw naštěstí odpovídá, že ne: „Žádný obsah v kampani nebude zamčený za multiplayerem. Chápu, proč byli fandové rozladění, nechtěli jsme do multiplayeru nikoho nutit.“ Takže multiplayer v Dragon Age: Inquisition sice je pořád bonusem, kvůli kterému rozhodnutí, zda koupit či ne, nezměníte, ale zároveň může být příjemným rozšířením zážitku.

zdroj: Vlastní

Nejnovější články