Hideo Kojima ukázal MGS: Ground Zeroes s dravějším postupem
zdroj: tisková zpráva

Hideo Kojima ukázal MGS: Ground Zeroes s dravějším postupem

6. 9. 2013 13:15 | Preview | autor: Adam Homola |

Pamatujete ještě na takové to deštivé video z Metal Gear Solid V? Nakonec se ukázalo, že plnohodnotný MGS V bude mít podtitul Phantom Pain a ona infiltrace základny v noci byla z Metal Gear Solid: Ground Zeroes. Tedy z jakéhosi prologu, který bude dějově událostem z Phantom Pain předcházet. A jak jsme už tušili a Kojima několikrát naznačoval, oba dva díly skládačky budou sice pořád stealth, ale když budete chtít, můžete v nich být mnohem agresivnější. Vývojáři se navíc nebojí ani nových prvků jako je například bullet time nebo automatická regenerace zdraví.

Na klasický bullet time ale zapomeňte. Podle novinářů, kteří byli na nedávné akci v Los Angeleském studio Kojima Productions, to vypadalo spíš na mix mezi bullet timem a Mark and Execute ze Splinter Cell. V demu nastala situace, kdy nepřátelé na Snakea nakonec přišli a najednou se spustil onen bullet time. Než se ale stihl rozezvučet alarm po celé základně, bylo po nepřátelích. Ruku v ruce s tím jde i automatická regenerace zdraví, kterou prý bylo v demu možné zahlédnout.

Jestli se bullet time a regenerace objeví i v plnohodnotném Phantom Pain, zatím nevíme a Kojima lišácky mlčí. Znamená to ale jediné - stará série se nebojí nových trendů a když budete chtít, můžete se hrou prostřílet mnohem elegantnější a moderněji než to šlo v předchozích dílech. Z Metal Gear Solid se ale akční střílečka rozhodně nestává, hra bude v jádru pořád stealth a to platí pro Ground Zeroes i Phantom Pain. K novému pojetí stealth akce platí i rychlejší pohyb po otevřeném prostředí, ale toho si užijeme až v Phantom Pain.

Ground Zeroes bude spíše jednohubkou, jakýmsi předkrmem před hlavním chodem a Kojima potvrdil, že skutečně otevřený svět tady ještě nebude, toho se dočkáme až v Phantom Pain. Už v Ground Zeroes ale bude nový systém vyprávění příběhu, který nebude tolik vázán na dlouhé filmečky, ale budou více zakomponovány do samotné hry. Podle Kojimy mohou filmečky hráče vyrušovat od hraní a tak jich tady má být méně. Navíc přechody mezi filmečky a samotným hraním mají být přirozenější a plynulejší.

Na výše uvedené akci ukazoval Kojima Ground Zeroes v grafice, která bude srovnatelná se současnou generací konzolí. Hra běžela z notebooku a nikoliv z konzole, ale vypadala prý parádně a jela ve 30 fps. Next genovou verzi ukáže Kojima na nadcházející Tokyo Game show - tam bychom měli vidět ještě lepší grafiku a hra by se měla hýbat v 60 fps. Bohužel jsme se ani teď nedočkali objasnění, jestli Ground Zeroes vyjde v krabici, jako stahovatelná hra, jestli vyjde zvlášť nebo společně s Phantom Pain. Ani sám mistr Kojima v tom zatím nemá jasno.

Nejnovější články