Na klasický bullet time ale zapomeňte. Podle novinářů, kteří byli na nedávné akci v Los Angeleském studio Kojima Productions, to vypadalo spíš na mix mezi bullet timem a Mark and Execute ze Splinter Cell. V demu nastala situace, kdy nepřátelé na Snakea nakonec přišli a najednou se spustil onen bullet time. Než se ale stihl rozezvučet alarm po celé základně, bylo po nepřátelích. Ruku v ruce s tím jde i automatická regenerace zdraví, kterou prý bylo v demu možné zahlédnout.
Jestli se bullet time a regenerace objeví i v plnohodnotném Phantom Pain, zatím nevíme a Kojima lišácky mlčí. Znamená to ale jediné - stará série se nebojí nových trendů a když budete chtít, můžete se hrou prostřílet mnohem elegantnější a moderněji než to šlo v předchozích dílech. Z Metal Gear Solid se ale akční střílečka rozhodně nestává, hra bude v jádru pořád stealth a to platí pro Ground Zeroes i Phantom Pain. K novému pojetí stealth akce platí i rychlejší pohyb po otevřeném prostředí, ale toho si užijeme až v Phantom Pain.
Ground Zeroes bude spíše jednohubkou, jakýmsi předkrmem před hlavním chodem a Kojima potvrdil, že skutečně otevřený svět tady ještě nebude, toho se dočkáme až v Phantom Pain. Už v Ground Zeroes ale bude nový systém vyprávění příběhu, který nebude tolik vázán na dlouhé filmečky, ale budou více zakomponovány do samotné hry. Podle Kojimy mohou filmečky hráče vyrušovat od hraní a tak jich tady má být méně. Navíc přechody mezi filmečky a samotným hraním mají být přirozenější a plynulejší.
Na výše uvedené akci ukazoval Kojima Ground Zeroes v grafice, která bude srovnatelná se současnou generací konzolí. Hra běžela z notebooku a nikoliv z konzole, ale vypadala prý parádně a jela ve 30 fps. Next genovou verzi ukáže Kojima na nadcházející Tokyo Game show - tam bychom měli vidět ještě lepší grafiku a hra by se měla hýbat v 60 fps. Bohužel jsme se ani teď nedočkali objasnění, jestli Ground Zeroes vyjde v krabici, jako stahovatelná hra, jestli vyjde zvlášť nebo společně s Phantom Pain. Ani sám mistr Kojima v tom zatím nemá jasno.