Takže žádné next-gen hrátky se zatím nekonají, i když audiovizuální položka v God of War II nabídne opětovně něco zcela výjimečného. Výjimečný je koneckonců také hlavní hrdina téhle third-person akce s vděčnými prvky řecké mytologie, který se v originálním dobrodružství propracoval až na status boha války, což mu však ve druhém dílu nemá dlouho vydržet. Takže bude muset využít služeb Osudu a vrátit se zpátky v čase, aby mohl předejít událostem, po nichž byl sesazen ze své božské sesle.
Znovu se připravte na nesmírně dynamické bojování, k němuž ponejvíce využijete dua krátkých mečů přidělaných k řetězům na vašem předloktí, pročež tak mohou pracovat i na hodně velkou vzdálenost. Na přítomnost magie, jež bude o něco komplexnější a bude možné ji efektně zkombinovat s fyzickým atakem, u něhož je pamatováno na sekundární zbraně a jejich dynamické střídání ve víru samotného boje. Boje s obvyklou převahou stylových nepřátel, boje nabízející spektakulární komba, jež mají být ještě intuitivnější. Boje s obrovskými bossy (některými dokonce v parametrech Shadow of the Colossus) a současně i adrenalinové střety, kde se nadějete obvyklých miniher, v nichž musíte stisknout správná tlačítka v pořadí dle nápovědy v obraze. Tentokráte to však nemá být ani zdaleka tak jednoduché jako v prvním dílu.
Vyšší obtížnost bude na pořadu dne také v případě hádanek, co budou umně zakomponované do zdejšího příběhu. Mají tu na vás čeká některá zajímavá morální dilemata a taktéž něco unikátních dispozic, jako je alternativa se jedním mečem přidržet dané platformy a druhým atakovat dotěrné protivníky. V průběhu nového dobrodružství si užijete řadu nových propriet, jako jsou Ikarova křídla pro plachtění vzduchem, zlaté rouno a nebo hlava Medúzy. Tahle hra chce jít důsledně ve stopách svého předchůdce a nabídnout v první řadě dobře hratelnou podívanou na bojování s mytologickými kreaturami, mezi nimiž jsou např. kyklopové, které si jiní vaši soupeři mohou "osedlat" jako své bitevní oře. Zkrátka a dobře - rýsuje se zde něco skutečně extra.