Dead State chce být survival RPG ze staré školy
zdroj: tisková zpráva

Dead State chce být survival RPG ze staré školy

9. 7. 2012 19:57 | Preview | autor: Petr Poláček |

Dobré zboží si kupce vždycky najde. V případě projektů z Kickstarteru je samozřejmě ošemetné hovořit o dobrém zboží, když se většinou jedná teprve o zamýšlené či rozpracované projekty, ale taková už je realita. Tentokrát si dostatek kupců/investorů našlo zombie RPG Dead State od DoubleBear Production, o kterém první zmínky padaly už před dvěma roky a já se tu červenám studem za to, že zatím unikalo pozornosti celé redakce Games.

Dead State si možná zahrává se zombie tematikou, ale tentokrát to není hlavní náplň hry, nýbrž pouze motiv k tomu, aby hráč řešil prosté přežití komunity lidí, o kterou se musí postarat. V Dead State to nebude vůbec jednoduché, protože to znamená nejenom starost o každodenní chod úkrytu, ale i shánění potravin a zásob v zombíky zamořeném okolí, boje s nepřáteli a jednání s lidmi, kteří se pyšní morálkou a jinými, chování ovlivňujícími, faktory.

Všechno podstatné hře a záměrech tvůrců prozrazuje video a dělá mi docela problém to všechno naráz pobrat. Což je dobře samozřejmě, protože komplexita se v RPG hře nikdy neztratí. Základem všeho je samozřejmě úkryt, jehož obyvatele může hráč v roli velitele přidělit na různá stanoviště, aby se starali o rozdělování zásob (chod jídelny), různé druhy výzkumu a podobně. Nemusí to udělat samozřejmě, ale pak se bude se zásobami zacházet nehospodárně a nebude v boji moci použít různá udělátka a na koleni vyzkoumané vychytávky.

zdroj: Archiv

S obyvatelstvem základny se také musí hovořit – hráč bude volbami v dialozích řešit a ovlivňovat jejich konání, morálku, myšlenky a vlastně i pracovitost. Aby chod úkrytu šlapal jako na drátkách, je samozřejmě nutné držet morálku vysoko, což si ale může vyžádat i dosti obtížné Sofiiny volby. Ale právě o tom by tahle hra na přežití měla být. Pokud tvůrci nekecají, tak by vlastně mělo být jedno, jestli venku řádí zombie apokalypsa, nebo se přemnožili krtci. Podstata hratelnosti spočívá v řešení kritické a vypjaté situace.

Nezbytnou součástí hry jsou tahové souboje s fog of war, takže dokud hráč nebo někdo z party nepřítele neuvidí, tak se logicky nebojuje. V boji bude krom obvyklých bojových schopností a perků pro různé zbraně fungovat i morálka. Vyjukaný chlapík asi dobrovolně do chumlu zombíků nenaběhne, aby jim udělal z mozků cedník. Musí být v pohodě a motivovaný. A to má v rukou hráč, který se s AI nepřátel i kámošů bude prát na mnoho způsobů. Zombíci třeba reagují hlavně na pohyb, čehož lze takticky využít třebas pro odlákání pozornosti bezmozků na jinou skupinu nepřátel a podobně.

Dead State má mít několik konců, vycházejících z mnoha rozhodnutí hráče v průběhu hry. Ta ale budou hrát roli v podstatě každou chvíli. Takže se dá vlastně říci, že přežití obyvatel úkrytu může zajistit i taková prkotina, jako správné vylepšení některé ze sekcí základny. Pokud bude celý koncept fungovat. Ale to je něco, co je potřeba řešit u všech projektů z Kickstarteru. Na virtuálním papíře vypadají všechny šikovně sepsané seznamy prvků dobře. Realita pak může být jakákoli.

V případě Dead State ale ta šance, že všechno dobře dopadne, přeci jenom je trošku vyšší s ohledem na tvůrce. DoubleBear Productions je dítě Briana Mitsody a Annie VanderMeer Mitsodaové, dvou zkušených RPG vývojářů. Brian pracoval pro Black Isle, Troika a Obsidian a podílel se jako scenárista a designér třeba na Vampire: The Masquerade - Bloodlines. To už člověku v rámci RPG komunity nějaký ten kredit přeci jenom dodá.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Vývoj dlouho probíhal na bázi dobrovolné práce po večerech, až nyní se díky Kickstarteru snad všechno přesune do roviny profesionální. Vybrat se totiž místo zamýšlených 150 000 podařilo 332 000 dolarů a ve hře díky tomu bude více zbraní, více oblastí k prozkoumávání, více přátel i nepřátel a upgradů úkrytu, rozšířené možnosti při tvorbě postavy a tak dále. To už si můžete prozkoumat sami na Kickstarter stránce celého projektu, který se úspěšně zaplatil před čtyřmi dny.

Sám pro sebe si sice říkám, že i těch 330 tisíc babek je na podobně rozmáchlý projekt sakra málo, ale co já vím, hry jsem nikdy nedělal. Takže držím ústa a krok a držím vývojářům pěsti. Ne aby měli štěstí, ale aby jim vyšly všechny plány. Pro mě by to znamenalo skvělou hru.

Smarty.cz

Nejnovější články