Když tu minule zaznělo, že se Dead Space pro Wii vyvíjí od úplných základů a že se bude muset kvůli pohybovému senzoru v ovladači Wii pravděpodobně pozměnit celý interface, nečekali jsme, že ta změna bude tak markantní. Dead Space Extraction totiž bude takzvanou on-rail střílečkou, což trošku obšírněji znamená, že nebudete mít jako hráč možnost volného pohybu po prostoru. Vaše postava se bude stejně jako v automatových sériích Virtua Cop nebo House of the Dead sama pohybovat po předem definovaných trasách, nejspíš ani nebude příliš možností na rozhlížení a vaším úkolem bude jednoduše pomocí Wii ovladače likvidovat příšery.

Tvůrce z EA samozřejmě tvrdí, že Dead Space Extraction bude ve svém žánru stejně inovativní hrou, jako byl původní Dead Space na PC a konzolích inovativní co se akčních her týče, ale stačí se podívat na jakékoliv fórum. Z počátečního nadšení z oznámení Dead Space na Wii se reakce přispěvovatelů mění na poněkud vyděšené.

Jenže jak říká autor hry, právě tento pohybový systém dokáže, aby hra poskytla intenzivní hororový zážitek. Když máte možnost volného pohybu po prostoru, občas prostě můžete některé scény ve hře propásnout, protože se třeba zrovna díváte jinam. Tohle vám Dead Space Extraction nedovolí a chce toho prý využít k maximálnímu hernímu zážitku.

Producent hry dále řekl, že Extraction bude obsahovat vše co původní hra – tedy i na Wii dostanete možnost odstraňovat nepřátelům kusy těla, telekinezi, stázi, která zpomalovala nepřítele a objekty ve hře, vylepšování zbraní a alternativní palebné módy. Ale i spoustu novinek, o kterých zatím nemohl hovořit a jednou z nich bude právě již zmiňovaný kooperativní mód. A ačkoliv je Wii pořád považována za spíše rodinnou konzoli, Dead Space Extraction, které vyjde na podzim, by totiž mělo být stejně děsivé, brutální a nekompromisní jako předchůdce - více v traileru a dřívějším zpravodajství.