Byla to zábavná blbost. Takovým tím stylem bizarního rozptýlení, na které zapomenete asi jako na gif s kočkami, které se fackují u misky se žrádlem. Dobré, jedeme dál, prostě si Švédi ze studia Coffee Stain Studios (Sanctum 2) hrají s Unreal Engine 3. Jenže video se stalo hitem a lid internetový se rozhodl, že Goat Simulator nebude jen virtuálním vtípkem, ale skutečnou hrou.
A jak lid řekl, řekl, tak Coffee Stain Studios udělají. Nedivím se jim, byla by hloupost odmítnout nabízené peníze za něco, co byl původně jen interní vtípek a hraní si s enginem. Takže si příběh jedné kozy, dokonce nově s lepivým jazykem, můžete předobjednat za deset dolarů na oficiálních stránkách. Anebo počkat až bude hra na Steamu, kam se ostatně řítí.
Je celkem jasné, že jsou zájmem překvapení i samotní vývojáři, protože vše doprovází prohlášeními s odkapávající nadsázkou: „Najali jsme tým free-to-play a mobilních expertů a psychologů. Všichni se shodli, že tahle myšlenka je stupidní a tak jsme se rozhodli ji realizovat.“ Případně porovnání vyjádření z původního videa „tohle není naše nová značka, uklidněte se, jen blbneme s programováním“ pozměněné na „Dobře, internete, vyhrál jsi, bude to naše nová značka!“
Ono teoreticky nebude třeba moc dělat. Kouzlo Goat Simulatoru vychází z toho, že koza se potýká s bugy a nedělá nic kromě chaosu – což asi plní původní testovací prostředí dobře. Já se ale přiznám, že nechápavě a trochu nevěřícně kroutím hlavou. Goat Simulator tak nějak přešel z bizarního vtípku do spíš bizarní reflexe... společnosti? Skoro nejsem daleko tomu, abych celou věc označil za zvrhle dekadentní důkaz toho, že už nevíme „co by.“ Ale tak pokud se to bude projevovat jen kupováním absurdních neher za deset babek, je to ještě přijatelné...