V Tyranny svět po dlouholetém boji mezi silami dobra a zla ovládne tyran Kyros a nastanou těžké časy. Kyrovi se zodpovídá soudce Tunon, který je přímým nadřízeným vašeho hrdiny. Tedy hrdiny... Patříte k vládnoucímu aparátu a jako jeden z putujících důstojníků jste soudcem i katem zároveň. Díky tomu mají vaše rozhodnutí vliv a herní svět a až tisíce jeho obyvatel.
Nikdo vám ale neříká, jak máte rozhodovat a jak se chovat. Budete zlí, hodní, něco mezi? Právě okolo této mechaniky se točí základní náplň hry. Tíha rozhodování na vás bude neustále spočívat a dilema těchto neustálých voleb nastiňuje první upoutávka. Protože na nějakého dobráka, který by všem jen rozdával jídlo se asi Tunon nebude dívat přívětivě.
V Tyranny budou mít hráči zkrátka první i poslední slovo a jejich akce ovlivní nejen životy obyvatel světa, ale samozřejmě také například vztahy s jednotlivými frakcemi. Reaktivita herního světa by měla zároveň být základním hybatelem pro opětovné hraní – žádné dva průchody hrou nemusí být stejné a svět může být pokaždé o něco jiný.
Všechny sliby zní dobře, ale tady máme alespoň jistotu, že autoři mají v RPG žánru zkušenosti. Vlastně jich mají víc, než dost, protože kromě zmíěné Pillars of Eternity stojí Obsidian i za Fallout: New Vegas či Star Wars Knights of the Old Republic II. Překvapivé je, že Tyranny bychom se měli dočkat ještě letos na PC, Mac a Linux.
zdroj: Archiv